שיתוף
תגובות
חדשות » טרגדיה: מת מפצעיו הסייר שנורה בפיגוע, אב לשלוש בנות
סייר הביטחון העירוני של תל אביב נורה על-ידי המחבל כאמל אבו-בכר ברחוב מונטיפיורי, ומותו נקבע בבית החולים איכילוב: "מנע בגופו פיגוע גדול, והציל חיים רבים"
חן אמיר הי"ד, הסייר שנרצח בתל אביב | צילום: באדיבות המשפחה

חן אמיר (42), סייר הביטחון העירוני (סל"ע) של עיריית תל אביב שנפצע אנושות בפיגוע הירי ברחוב מונטפיורי בתל אביב אחר הצהריים, מת מפצעיו בבית החולים.

חבריו ליחידה מיהרו לבית החולים איכילוב, לשם פונה. אחד מהם אמר: "לא מאמין שזה קרה. אתמול ישבנו עד עשר במשמרת וצחקנו, ופתאום הוא איננו. זה כל כך עצוב שחיים של בן אדם הולכים בשנייה. הוא היה גיבור, גם ברגעיו האחרונים. איך ששמעתי מה קרה פשוט נסעתי לאיכילוב להיות עם החברים".

עוד מבחזית החדשות

מבית החולים איכילוב נמסר: "חן, בן 42, נשוי לורד ואבא לשלוש בנות, נהרג בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים. משפחתו באצילות נפש הסכימה לתרומת איברים להצלת חיים. בית החולים משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

לפי עיריית תל אביב, המחבל כאמל אבו-בכר (22) עורר את חשדם של אמיר והסייר שהיה עמו, בעת שהיו באזור מונטפיורי. הם ניגשו אליו ואז הוא שלף אקדח וירה בראשו של אמיר, שמותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים. הסייר השני נטרל את המחבל וסיפר: "אני ושותפי נסענו על ציר אלנבי ופנינו שמאלה לכיוון מונטפיורי. זיהינו מישהו חשוד שעמד בפינת הרחוב של נחלת בנימין. כשהוא ראה אותנו מגיעים עם האופנועים הוא לא יצר איתנו קשר עין וזה העלה לנו את רמת החשד. הסתובבנו על המדרכה על מנת לבדוק אותו, ותוך כדי ששותפי העמיד את האופנוע, החשוד שלף אקדח מאחורי גבו והתחיל לירות לעברו".

"שלפתי את האקדח, הוא ניסה לירות גם לעברי, ורדפתי אחריו עד שנפל והאקדח עף ממנו. באותו שלב עצרתי את הירי, עמדתי עליו עם הנשק שלא יזוז, וקראתי לכוחות שיטפלו בחברי".


המפכ"ל אמר קובי שבתאי אמר בזירת הפיגוע: "אחרי מרדף קצר הסייר נטרל אותו. המחבל כתב במכתב שהוא 'מוכן להקריב את עצמו'. אנחנו בודקים האם היו לו עוזרים". על תגובת הסיירים אמר שבתאי: "עצם העובדה שהם נתקלו בחשוד מראה על היערכות נכונה. אנחנו לא יכולים להיות כל מקום ובכל זמן, וטוב שהפיגוע סוכל על ידי הסיירים ולא הגיע לאזרחים".

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את תגובתם של סיירי העירייה ואמר: "משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב על ערנותם וחתירתם למגע, שבכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה. כוחות הביטחון שלנו יגיעו חשבון עם כל מבקשי נפשנו".

גם שר הביטחון יואב גלנט שיבח את גבורתם של הסיירים: "בזכות ערנותם ונחישותם נטרלו את המחבל ומנעו פיגוע חמור בהרבה. נושא תפילה להחלמתו של הפקח שנפצע בפיגוע. מחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון הפועלים לשמירה על אזרחי ישראל, נמצה את הדין עם המחבלים ועם שולחיהם".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה תושב תל אביב בעצמו, אמר: "גיבורי הערב הם הסיירים שחשדו במחבל וחתרו למגע, חיסלו אותו ומנעו פיגוע כבד יותר כנגד אזרחים. בשעה זו נחזק את ידם של הצוותים הרפואיים הנאבקים על חייו של הסייר ונתפלל יחד עם בני משפחתו לשלומו, בריאותו והחלמתו המהירה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "מתפלל למען הפצוע האנוש מהפיגוע הנפשע בתל אביב. ערנותם ותגובתם של הפקחים שהיו במקום – מעשה גבורה שמנע אסון גדול יותר ושראוי לכל הערכה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים