שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טרגדיה באומן ובדניפרו: לכודים בהריסות שטרם פונו
עשרות הרוגים ופצועים ממטח טילים רוסיים לעבר אומן ודנייפר | בקשות סיוע רבות התקבלו בפדרציה היהודית
חילוץ לכודים מההריסות | צילום: לפי סעיף 27א'

אחרי תקופת רגיעה ארוכה יחסית, שוגרו הלילה (חמישי) במפתיע עשרות טילים לעבר מרכזי הערים במרכז ומזרח אוקראינה. שליח חב"ד: "אנשים חפים מפשע נרצחו הלילה במיטותיהם. העולם כמעט שכח מהמלחמה פה".

פינוי לכודים מההריסות | לפי סעיף 27א'

באומן ובדניפרו פגעו טילים פגיעות ישירות בבניינים רבי קומות ועשרות בני אדם נפצעו. לפחות 12 הרוגים נספו בדניפר ובאומן והמספר צפוי לזנק משום שמרבית ההריסות טרם פונו.

עוד מבחזית החדשות

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שאומן ניזוק בלוק דירות שכלל 10 דירות. כוחות ההצלה הממלכתיים מסרו שבדניפרו נהרג ילד בן 10 ועשרות נפצעו ופונו לבתי חולים.

הנשיא זלנסקי אמר בתגובה להתקפות כי יש לנקוט צעדים בינלאומיים נוספים נגד רוסיה. "אפשר לעצור את הרוע באמצעות נשק, המגינים שלנו עושים את זה. וניתן לעצור אותו באמצעות סנקציות, יש להגביר את הסנקציות העולמיות", אמר. ראש הממשל הצבאי בקייב אמר כי מדובר במתקפת הטילים הרוסית הראשונה על הבירה מזה 51 ימים.

ביוזמת "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה", רבנים באומן ובדנייפרו הציעו מזון ושמיכות לאנשים שבתיהם נפגעו הלילה במתקפות כולל לשאינם יהודים. במוקד החירום של הפדרציה התקבלו עשרות שיחות של יהודים שביקשו סיוע לדעת מה עלה בגורל יקיריהם, אך ככל הידוע לא היו נפגעים יהודים.

יו"ר הפדרציה שליח חב"ד הרב מאיר סטמבלר אמר היום: "הלב שלנו כואב על כל אדם שנהרג. אנשים חפים מפשע נרצחו הלילה במיטותיהם וזה מצטרף למתקפה הקטלנית שהייתה שלשום על מיקולאייב, שם פגע טיל סמוך מאוד לבית הכנסת המרכזי", אמר "העולם כמעט שכח מהמלחמה פה. אנחנו ממשיכים כל העת לדאוג לכל יהודי ב-180 הקהילות היהודיות ברחבי המדינה. אנו בטוחים שהמלחמה הנוראית הזו תסתיים בקרוב בגאולה השלימה. כשרואים מה קורה כאן ובעולם כולו, כולם מבינים שהפתרון היחיד הוא משיח".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. פה נרצחיים כמעאט מידי יום והעולם ממשיך ושנאתו אלינו.
    אל תנסה יהודי יקר לשחק לנו ברגשות על עם שהצביעה נגדנו בא"ום.
    תעלה לארץ למה אתה מחכה ואם אתה בשלחיות אז תגיד ל7 יהודיים שנשארו שם לעלות לארץ מיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים