שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טראמפ מאפשר לצוותי המעבר להתחיל לעבוד
מכיר בהפסד?
באופן מפתיע הורה טראמפ לראשת המנהלים הממשלתיים ה-GSA לממן את צוות המעבר של ביידן, אך הבהיר: "אין זה אומר שאני מכיר בהפסד, נמשיך במאבק המשפטי נגד השחיתות"
דונלד טראמפ | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

לאחר שביממה האחרונה, באופן חריג, לא 'שחרר' נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כל הצהרה הקשורה למאבקו המשפטי, הלילה (שעון ישראל) צייץ הנשיא הודעה מפתיעה ולפיה הורה לראשת ה-GSA, הגב' אמילי מרפי, האמונה על הליכי "צוות המעבר", להתחיל בהליכים הנדרשים ובמגעים מול ממשל ביידן.

הנשיא הדגיש כי החליט להורות על הצעד המדובר בשל 'טובת המדינה' כשהוא מבהיר כי ימשיך במאבקו המשפטי. בהודעה נוספת תהה הנשיא, "מה הקשר בין לאפשר לשירותים הכלליים לעבוד עם הדמוקרטים, לבין המשך וניהול התביעות שלנו נגד הבחירות המושחתות ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה האמריקנית? המאבק המשפטי מתקדם בקצב משביע רצון".

ה-GSA הנו מנהל השירותים הממשלתיים הכללי של ארצות הברית ואמון בין השאר על מימון תקציבים עבור צוותי המעבר בזמן חלופי השלטון.

גורמים במפלגה הרפובליקנית אמרו, כי הנשיא קיבל את ההחלטה על שיתוף הפעולה עם צוות המעבר של ביידן לאור מכתב ששלחה הגב' מרפי לנשיא בו היא קובלת על איומים רבים שקיבלה על חייה, על חיי משפחתה וחיי חיות המחמד שלה אם היא לא תאפשר מימון לצוות המעבר של ביידן.

מנכ"ל צוות המעבר של נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן, יוהנס אברהם, בירך על המהלך ואמר כי "מדובר בהחלטה שהיא אך צעד נדרש כדי שנוכל להתמודד עם האתגרים העומדים לפתחנו על הצד הטוב יותר". לדבריו, "צוותי המעבר ייפגשו בימים הקרובים וידונו בהתמודדות עם הקורונה, יסנכרנו את האינטרסים הביטחוניים של ארה"ב ואת המאמצים שהשקיע בהם ממשל טראמפ".

הלילה הכריזה ועדת הבחירות במישיגן, באופן רשמי על תוצאות הבחירות לנשיאות, בהם זכה כצפוי ביידן שקיבל 16 אלקטורים נוספים.

במקביל, היום תחל ספירת קולות חוזרת במדינת ג'ורג'יה. מזכיר המדינה בראד ראפנספרגר הודיע כי הספירה תחל על פי בקשתו של הנשיא דונלד טראמפ והיא צפויה להסתיים ב 2 לדצמבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים