שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טראמפ בעקיצה לנתניהו: "היה הראשון לברך את ביידן, והוא אפילו לא מוזמן לבית הלבן"
באירוע עם מנהיגים חרדים, לקראת המרוץ לנשיאות 2024 שיגר נשיא ארה"ב לשעבר עקיצה לנתניהו ואמר: "נתניהו היה הראשון לברך את ביידן והוא אפילו לא מוכן לפגוש אותו"
דונלד טראמפ | צילום: צילום מסך: אינסטגרם

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אירח ביום שני בערב מנהיגים חרדים, במגרש הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי, על רקע המירוץ לנשיאות ב-2024. בדבריו התייחס טראמפ למתיחות ביחסים בין ישראל לארה"ב, ועקץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשאמר: "נתניהו היה הראשון שהתקשר לביידן כדי לברך אותו אחרי הבחירות, אבל הוא אפילו לא מוזמן עכשיו לבית הלבן".

דבריו של נשיא ארה"ב לשעבר מגיעים על רקע היחסים המתוחים בין ישראל לארה"ב. הבוקר, כתב הפרשן המדיני תומאס פרידמן בטור דעה ב"ניו יורק טיימס", כי "בארה"ב החלה הערכה מחודשת של היחסים עם ישראל". לדבריו, "אחד האינטרסים המשותפים הישראלים והאמריקאים החשובים ביותר היה ההבנה, הפיקציה המשותפת, שהכיבוש של ישראל בגדה המערבית הוא רק זמני ויום אחד יכול להיות פתרון שתי מדינות עם 2.9 מיליון הפלסטינים שם. לכן, ארה"ב לא צריכה לדאוג ליותר מ-500,000 המתנחלים הישראלים כיום. חלק יישארו כשתהיה עסקה של שתי מדינות, אחרים ילכו".

עוד מבחזית החדשות

"הערכה מחודשת כזו המבוססת על אינטרסים וערכים של ארה"ב תהיה מכה קשה לישראל, אבל היא הכרחית, לפני שישראל באמת תרד מהפסים. העובדה שביידן מוכן להיכנס בנתניהו לפני הבחירות באמריקה 2024 מעידה על כך שהנשיא שלנו מאמין שיש לו תמיכה לא רק של רוב האמריקאים בזה אלא של רוב יהודי אמריקה ואפילו רוב היהודים הישראלים. הוא צודק בכל שלושת הסעיפים", הוסיף פרידמן.

כזכור, לאחר שביידן נבחר לנשיא ארה"ב בבחירות האחרונות, נתניהו בירך אותו באיחור של 12 שעות. ברכת ראש הממשלה פורסמה בחשבון הטוויטר שלו שבו כתב: "ג'ו, אנחנו מנהלים מערכת יחסים קרובה וממושכת במשך קרוב ל-40 שנה ואני יודע שאתה חבר טוב של ישראל. אני מצפה לעבודה המשותפת עם שניהם, כדי לחזק את היחסים בין המדינות".

כעבור מספר דקות, נתניהו צייץ ציוץ נוסף, בו הודה לנשיא היוצא דונלד טראמפ. "תודה על הידידות שהראית למדינת ישראל ולי באופן אישי, על הכרתך בירושלים ובגולן, בעמידתך מול איראן, בהסכמי השלום ההיסטוריים ובהבאת הברית האמריקאית-ישראלית לגבהים חסרי תקדים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. יאללללה חרדים תלמדו ליב"ה אולי תבינו קצת אנגלית כי בסרטון הוא עוקץ את ביידן לא את נתניהו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים