שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "אדלסון פעל ללא לאות למען ישראל"
הספד נשיאותי
נשיא ארה"ב בהצהרה רשמית על המיליארדר היהודי: "שלדון היה גם תומך נלהב של בת הברית האדירה שלנו, מדינת ישראל". נתניהו: "נזכור לעד את תרומתו האדירה למען ישראל"
שלדון אדלסון ודונלד טראמפ | צילום: Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פרסם היום (שלישי) הצהרה רשמית של הבית הלבן לאחר פטירתו של המיליארדר היהודי שלדון אדלסון. "מלאניה ואני מבכים את מותו של שלדון אדלסון ושולחים תנחומים מעומק ליבנו לאשתו מרים, לילדיו ולנכדיו", כתב.

"הגאונות שלו, התחכום והיצירתיות שלו זיכו אותו בעושר עצום, אך האישיות והאדיבות הפילנתרופית שלו הביאו לו את שמו הטוב. שלדון היה גם תומך נלהב של בת הברית האדירה שלנו, מדינת ישראל", הוסיף טראמפ בהצהרה שהובאה ב'ישראל היום'.

לדברי טראמפ, "שלדון פעל ללא לאות למען העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ולהכרה בריבונות ישראלית על רמת הגולן, וחתר לשלום בין ישראל לשכנותיה. שלדון היה נאמן למשפחתו, למדינתו ולכל אלו שהכירו אותו. העולם איבד אדם דגול, הוא יחסר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר כי "בצער עמוק ובשיברון לב, רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו לד״ר מירי אדלסון ולכל בני המשפחה על פטירתו של שלדון אדלסון ז״ל. רבים-רבים בעם היהודי, במדינת ישראל ובעולם כולו, שותפים לאבל כבד זה".

"פעולותיו הכבירות של שלדון לחיזוק מעמדה של ישראל בארה״ב ולחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות – ייזכרו לדורות. עם רעייתו מירי, שלדון היה מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי, לציונות, להתיישבות ולמדינת ישראל. מ״תגלית״ ועד אוניברסיטת אריאל, מבתי חולים ועד מחקר רפואי – שלדון תרם ביד רחבה למפעלים רבים שהצילו חיים והרימו את קרנה של ישראל בעולם. נזכור לעד את שלדון ואת תרומתו האדירה למען מדינת ישראל והעם היהודי. יהי זכרו ברוך", דברי נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים