שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » "טנק המבצעים" הביא את ליל הסדר לכפרים הנדחים של מולדובה
לראשונה
שלוחי חב"ד בכל רחבי העולם ממשיכים להיערך לחג הפסח ועל פי ההערכות מאות אלפים ישתתפו ב"לילות סדר ציבוריים" באלפי מוקדים ברחבי העולם, מאות מהם בישראל
מאות אלפים ישתתפו ב"לילות סדר ציבוריים" | צילום: ללא קרדיט

במקביל, החב"דניקים מחלקים מאות אלפי ערכות "מצה שמורה" עבודת יד למי שיבחרו לעשות את הסדר לבדם. כך לדוגמא שליחת חב"ד בנפאל חני ליפשיץ כותבת: "את התיק הזה עם המצות השמורות אנחנו לוקחים עכשיו למנזר. במנזר נמצאים כעת ארבעה נזירים יהודים. יש בתיק גם הגדות בשבילם. הם הבטיחו בביקור הקודם שיתכנסו בחדר אחד ויספרו ביציאת מצרים. 10 חודשים שלא יצאו מהמנזר, אז נגיע אנחנו אליהם עם כל האהבה".

גם במדינה הענייה ביותר באירופה, מולדובה, יחגגו את חג הפסח עם 6 מוקדי ליל סדר ציבוריים. הסדרים הציבוריים, שבהם צפויים להשתתף השנה מספר שיא של כ-1,000 איש במצטבר, יתקיימו בבנדרי, בעלץ, קגול וכמובן בבירה קישינב שבה יצוין ליל הסדר ב-3 אולמות שונים ברחבי העיר. בסך הכול הגיעה למדינה אספקה של מזון כשר במשקל של 4 טון, לטובת חג הפסח בערים השונות.

עוד מבחזית החדשות

לראשונה אי-פעם, הוסב השנה קראוון נייד ענק ל"טנק מבצעים" שנע כבר החל מר"ח ניסן ב-18 ערים ויישובים ברחבי מולדובה, בשיתוף פעולה של הקהילה היהודית במדינה בראשות הרב זושא אבלסקי ושלוחי חב"ד בקישינב. ה"טנק" של החב"דניקים הגיע למקומות שבהן קהילות שנחשבות לנידחות או קטנות יחסית והם חילקו ליהודים המקומיים אספקה לפסח, כמו מצות שמורות עבודת יד, יין ועוד – וגם הסבירו להם כיצד לערוך את שולחן הסדר.

אחד המוקדים היה בעיר בריצ'אני הסמוכה לגבול האוקראיני. התיישבות יהודית ראשונה בעיר מוכרת כבר משנת 1760, כאשר בשנת 1986 שיעור היהודים בעיר עמד על 95% מכלל האוכלוסיה (!) המקומית. כיום מתגוררים בעיר רק כמה עשרות יהודים – והחב"דניקים גילו שם יהודי נוסף שלא ידע כלל כי הוא בן לעם ישראל. "כשהגענו לעיירה ראה אותנו תושב ששאל אותנו מה פשר הכובע שלראשנו וכשהשבנו לו שמדובר במגבעת של יהודים דתיים הוא אמר 'כולם אומרים לי שאני יהודי, אבל זה לא נכון – רק סבתא שלי יהודייה'", מספרים זלמן ויוסף גוצל. "בירור קצר העלה כי הסבתא היהודייה היא אם אמו, כלומר שמדובר ביהודי על פי ההלכה. הוא היה המום מהתגלית, אבל כבר סיכמנו לעמוד בקשר ובקרוב הוא ייכנס בברית. כתוב בזוהר שמצה היא מאכל הרפואה ומאכל האמונה ואנחנו בטוחים שלחלוקת המצות תהיה השפעה בהתקרבות של היהודים במולדובה לאביהם שבשמיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים