שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טיהור צבאי ברוסיה: לפחות 13 קצינים נעצרו בחשד למעורבות במרד וגנר
המלחמה באוקראינה
צבא רוסיה עצר קצינים בכירים והדיח אחרים בחשד שהיו מעורבים או ידעו על מרד וגנר ולא דיווחו | העצור המפורסם ביותר הוא גנרל ארמגדון שמאז נעצר נעלמו עקבותיו
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו | צילום: פייסבוק

בעיתון וול סטריט ז'ורנל דווח היום (חמישי) כי צבא רוסיה עצר שורה ארוכה של קצינים בכירים בחשד שהיו מעורבים במרד וגנר, או שידעו על כוונת המרד ולא דיווחו. לפחות 13 קצינים נעצרו ולפחות עוד 15 הודחו מתפקידם.

העצור הידוע ביותר הוא גנרל סרגיי סורוביקין (גנרל ארמגדון), שמונה בחודש אוקטובר לתפקיד מפקד "המבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה, והודח לאחר כחודשיים. הוא נעצר כבר בשבת שבו היה המרד ומאז לא נודע דבר על מיקומו ומצבו. אתמול התבטא בעניין אנדריי קרטפולוב, ראש ועדת ההגנה בפרלמנט הרוסי, ואמר שהוא "נח ולא זמין כרגע", מבלי למסור פרטים נוספים.

עוד מבחזית החדשות

לצד סורוביקין, נעצר גם סגנו קולונל ג'נרל אנדריי יודין, וסגן ראש המודיעין הצבאי ברוסיה, לוטנט ג'נרל ולדימיר אלכסייב. דמות בכירה נוספת שנעצרה הוא קולונל ג'נרל מיכאיל מיזניצב, אף הוא בעל עבר עשיר בלחימה בסוריה, שפיקד בעבר על הלחימה הרוסית באזור דונייצק באוקראינה, וכיהן גם כסגן שר ההגנה. בחודש אפריל הוא עזב את הצבא רשמית והצטרף לקבוצת וגנר.

מקור בכיר אמר לוול סטריט ז'ורנל כי "המעצרים נועדו בראש ובראשונה לנקות את השורות מפני אלה שנדמה כי לא ניתן עוד לסמוך עליהם", שכן המרד שהוביל יבגני פריגוז'ין ב-24 ביוני נחשב לאחד האתגרים והאיומים החמורים ביותר של פוטין ב-23 שנות שלטונו. מאז המרד פועלים במוסקבה לדכא את כוח וגנר כדי להתגבר על החשש לשלום השלטון הקיים.

אתמול הודיע משרד ההגנה ברוסיה כי השלים בהצלחה איסוף של 20 אלף כלי נשק ואמצעי לחימה שהועברו מקבוצת וגנר, כמו גם 2,500 טון של חומר נפץ. מדובר בצעד שהוכרז עליו כבר בשעות שלאחר המרד, כחלק מהעסקה שנסגרה בין הקרמלין ויבגני פריגוז'ין.

עוד מבחזית החדשות

דרמה נוספת התרחשה אמש בצבא רוסיה, עם הדחתו של מייג'ור ג'נרל איוואן פופוב. פופוב היה מפקד הארמיה המשולבת 58, שלחמה בהגנה מול מתקפת הנגד של צבא אוקראינה במחוז זפוריז'יה.

הוא חשף אתמול כי הודח מתפקידו מפני שמתח ביקורת על התנהלות הצבא, המחסור הגדול בציוד ואמל"ח והאובדן הגדול של חיי אדם. "הצבא שלנו לא יכול להישבר מפגיעת צבא אוקראינה בחזית, אלא שהותקפנו מאחור על ידי הפיקוד הבכיר", אמר. "מדובר בעריקת ראשי הצבא בצורה בוגדנית ושפלה ברגע המתוח והקשה ביותר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ישנם אמירות חדשות של פוטין…רוסיה תבקש לחבור בעצמה לנטו.ובא הגואל לציון בבית המשוגעים של השמאלנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים