שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טורקיה: ארדואן הכריז באופן רשמי על ניצחון בבחירות
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נבחר לכהונה נוספת לאחר הסיבוב השני בבחירות מול מועמד האופוזיציה | למרות זאת הניצחון נחשב לניצחון דחוק בניגוד לבחירות עד עתה
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן | צילום: Sasa Dzambic, שאטרסטוק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן זכה הערב (ראשון) בסיבוב הבחירות השני בטורקיה וגבר על יריבו מהאופוזיציה כמאל קיליצ'דראולו. בטרם הסתיימה ספירת הקולות, הכריז ארדואן רשמית על ניצחונו: "אנו מנצחים באופן שבו איש אינו מפסיד. טורקיה היא המנצחת הגדולה". לאחר ספירת יותר מ-98% מהקולות: ארדואן עם 52%, קיליצ'דראולו עם 47%

ארדואן זכה ביותר מ-50% מהקולות גם בסוכנות הידיעות אנקה המזוהה עם האופוזיציה. שיעור ההצבעה בבחירות עמד על 85% נמוך ביותר מ-3% מהשוואה לסיבוב הראשון.

עוד מבחזית החדשות

למרות הניצחון אחוזי התמיכה בנשיא ארדואן הם מזעריים, מכיוון שמעט יותר מ-50% תמיכה מהווים עדות לחוסר שביעות רצון בקרב רבים מבני העם הטורקי, כמו גם העובדה שהנשיא נדרש לסיבוב שני.

אמיר קטר תמים בן חמד וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בירכו את ארדואן על ניצחונו עוד בטרם הסתיימה ספירת הקולות. "ברכות על ניצחונך", כתב בן חמד, "מאחל לך הצלחה בקדנציה החדשה".

בתום חודשים ארוכים ומתוחים הגיעו היום עשרות מיליוני אזרחי טורקיה לקלפיות, והצביעו בסיבוב השני בבחירות לנשיאות. הסיבוב השני נערך בין הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ומועמד האופוזיציה כמאל קיליצ'דראולו, לאחר שהנשיא נכשל בהשגת 50% הדרושים לניצחון בסיבוב הראשון לפני שבועיים. העובדה שהבחירות בטורקיה נגררו לסיבוב שני מהווה אירוע יוצא דופן בפוליטיקה המקומית.

על פי רובם הגדול של הסקרים והתחזיות ארדואן היה צפוי לזכות לניצחון ברור, אולם מעטים העריכו כי קיליצ'דראולו עשוי להפתיע. לאחר הסיבוב הראשון ב-14 במאי, הודיע סינאן אוהאן, המועמד שסיים במקום השלישי וגרף יותר מ-5% מהקולות, על תמיכה בנשיא, מה שלכאורה עשוי היה לסייע לו להשיג היום את הניצחון.

אוהאן הוביל קו ימני-לאומני חריף נגד מיליוני המהגרים הסורים בטורקיה, אולם עם תמיכתו בארדואן נקט דווקא קיליצ'ראולו בקו קיצוני נגד המהגרים, והודיע כי יפעל לסלק אותם מיד לאחר הבחירות. בכך, הוא עשוי היה להצליח לגנוב לפחות מעט מקולות המצביעים של אוהאן, בעוד ארדואן זכה ללא מעט ביקורת על יחסו למהגרים.

ארדואן שולט בטורקיה כבר 20 שנה, וביקש להבטיח עוד חמש שנים נוספות בתפקיד, למרות אופוזיציה הולכת וגדלה נגדו. בניגוד לחלק מההערכות, הנשיא הטורקי לא נחל מפלה בסיבוב הראשון באזורים בדרום טורקיה שנפגעו קשה ברעידת האדמה בחודש פברואר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים