שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טהראן: "חוזרים להעשיר אורניום ברמה של 60%"
בדרך לפצצה
לאחר שהודיעה כי איננה מחוייבת עוד להסכם הגרעין, איראן מודיעה כי תתחיל להעשיר אורניום באיכות גבוהה | זאת על רקע דרישת סבא"א לאפשר נוכחות של פקחים בינלאומיים
בנימין נתניהו השתמש בנאום לחשיפת פרויקט הגרעין האיראני

איראן חזרה להעשיר אורניום לרמה של עד 60% באמצעות צנטריפוגות מסוג IR6, ההעשרה מתבצעת במתקן הגרעיני בפורדו. ע"פ הדיווח של רשת החדשות האיראנית SNN איראן תבנה גם מערכת חדשה של מתקני העשרה וצנטריפוגות במתקן הגרעיני.

לדברי רשת החדשות האיראנית הממלכתית, ההחלטה על הצעד המתריס באה כתגובה להחלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שקראה בשבוע שעבר לשלטונות האיראניים לשתף עמה יותר פעולה.

עוד מבחזית החדשות

הכור הגרעיני בפורדו הוא מתקן תת-קרקעי גרעיני להעשרת אורניום בסמוך לעיר קום שבאיראן. בהסכם הגרעין מ-2015, טהראן התחייבה להסב את פעילות האתר לצרכי מחקר, אולם כבר בסוף שנת 2020 הוכיחו צילומי לוויין כי ההתחייבות מעולם לא קוימה. הסכם הגרעין מאפשר לאיראן להפעיל במתקן כאלף צנטריפוגות, אך לא להעשיר אורניום באמצעותן – דבר שמהווה רכיב קריטי בדרך לייצור של פצצה גרעינית.

בינואר 2021 הודיעה איראן באורח רשמי כי חודשה פעילות העשרת האורניום בפורדו לרמה של 20% — וזאת בניגוד להסכם הגרעין. וכעת, כאמור, טהראן עולה שלב ומחזירה את המתקן לפעילות מלאה של העשרת אורניום עד לרמה של 60% – רמה שנחשבת קרובה מאוד לסף הנדרש לפצצת אטום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים