שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » טבלאות שכר: כל מה שצריך לדעת
השכר בהייטק
טבלת שכר היא דרך חישוב דירוג השכר של משרות שונות, בהתאם לוותק, תפקיד, מיומנות תנאי שירות ובהשוואה לכל העובדים בתחום במדינה
תגיות:
| צילום: FREEPIK

טבלאות שכר הם תמיד דבר מעניין: עבור מי שמחפש עבודה או מתלבט במה ללמוד ולהתמקצע, טבלת שכר יכולה לתת לו ראייה מרחבית של מקצועות רבים, תנאי העבודה ובעיקר כמה בסופו של דבר הם מרוויחים לחודש. גם אנשים בעלי מקצוע, שמחפשים לעבור מקום עבודה משתמשים בטבלת שכר כדי לדעת כמה הם שווים, איזה תנאי שירות ותשלום הם יכולים לדרוש בעת שמתראיינים לעבודה חדשה או סוגרים על הסכם עבודה לאורך זמן. מלבד זאת, זה סתם מעניין לדעת החברים והחברות שלנו מרוויחים, בממוצע כמון. באופן כללי, טבלת שכר מתייחסת לשכר הממוצע, כלומר שבאותו תחום חלק ירוויחו יותר וחלק פחות, אלא שהממוצע הוא כמו שכתוב בטבלה. 

אז מה קורה בשוק?

עד כאן היה הסבר כללי לגבי היחס לטבלת שכר והתועלת שבה, אבל מה בפועל קורה? שימו לב לתנועה מרתקת: השכר הממוצע בשוק הוא בערך 11 אלף שקל. כשיש שינויים ותמורות שונים בגלל כל מיני גורמים, למשל: לאחר החגים והקורונה, השכר בשוק ירד בכמה מאות שקלים, בגלל שהיה ביקוש גדול לעבודות, אנשים חזרו לעבודה, ההיצע נשאר אותו דבר, והאנשים היו מוכנים להתפשר ולעבוד בפחות כסף, עד שבסופו של דבר השכר הממוצע עמד על 11,200 שקל בערך (קצת יותר).

מה קורה בהייטק? שכר גבוה שרק ממשיך לעלות

לעומת זאת, שימו לב מה קורה בטבלאות השכר בהייטק : השכר הממוצע של עובד בהייטק הוא 25-26 אלף שקל! יותר מכפול מהשכר הממוצע של ישראלי העובד למחייתו בתחום אחר! הסיבה לכך היא פשוטה: חברות ההייטק מייצרות דברים חשובים וחדשניים בתחום ההייטק, קצב הגידול שלהם גדל, ובהתאם לכך צריך עוד ועוד אנשים שיאיישו את מקומות העבודה בהיי טק. למרות שיש היום ביקוש גדול לתחום ההייטק, רבים מהסטודנטים בוחרים ללמוד בתחום המחשבים – כנראה שההיצע והצורך של עובדי ההייטק גדול יותר, ולכן גם המחיר שמוכנים לשלם על כל עובד עולה בהתמדה כבר כמה שנים. יחד עם זאת החדשנות ו'המח הישראלי' עושה את שלו, ומייצר תוכנות ופיתוחים חדשים שכל העולם נהנה מהם, ומוכן לשלם עליהם כסיף והרבה כסף, מה שמזין את האפשרות של חברות ההייטק לשלם סכומים גבוהים (יחסית לשוק הישראלי) על מנת להעסיק עובדים תחתיהם, כי בסופו של דבר גם חברות ההייטק עצמם ירוויחו מכך. ייתכן שעוד סיבה לכך היא הדינמיות בתחום ההייטק, קחו למשל את מקצוע החינוך – מורה רגיל יחליף במהלך חייו מקסימום 3 בתי ספר בממוצע, ואילו בהייטק – עובד הייטק ממוצע מחליף הרבה יותר מקומות עבודה. כמו כן התחרותיות בין חברות ההייטק עצמן זו עם זו גורמת לשכר של עובדי ההייטק להיות גבוה יחסית לשוק הישראלי, ומשתלם במיוחד עבור כל מי שרוצה לעסוק בתחום בהווה או בעתיד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים