שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » טאהא: "רעידת אדמה דרגה 8 בסולם דיכטר"
המשבר מחריף
ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך דחתה את בקשת יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ ווליד טאהא להעברת הצעות חוק הכניסה לישראל לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה
חברי הכנסת ווליד טאהא ומנסור עבאס | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך דחתה את בקשת יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ ווליד טאהא להעברת הצעות חוק הכניסה לישראל של חה"כ האוזר, רוטמן, ודיכטר, מוועדת החוץ והביטחון, לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה. בתגובה לכך הודיעו ברע"מ לקואליציה כי הם ממשיכים בחרם על ההצבעות.

ח"כ ווליד טאהא (רעמ) אמר כי "זו רעידת אדמה דרגה 8 בסולם דיכטר. כאילו אין זכויות אדם בסיסיות. איפה הסכנה הביטחונית בלאפשר לאמא לשהות לצד בנה שמאושפז בבית החולים? אלו טיעונים הזויים, כאילו זה יסכן את ביטחון המדינה. הצעת החוק נמצאת בליבת עבודתה של ועדת הפנים. זה נושא אזרחי גרידא שמסדיר נושאים אזרחיים, ולוועדת חוץ וביטחון, אין מושג בנושא".

ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) אמר: "אתם מייצרים תקדים מסוכן שוועדת החוץ והביטחון תדון בהצעת החוק. לכל הפחות, תקימו ועדה משותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת הפנים שתדון בהצעה. אתם מעבירים את ההצעה לדיון בוועדת חו"ב , כיוון שאין בה חברי ועדה ערבים. ממה אתם מפחדים? יש לכם רוב".

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית: "יש לי הרגשה לא טובה מהכיוון אליו הולכת הצעת החוק". מבחינתי אמר רוטמן, "ניתן להעביר את ההצעה לדיון בוועדת הפנים. כ-100 ח"כים תומכים בחוק האזרחות, אולם רוממות הרוח, שהייתה לאחר העברת החוק, הולכת וגוועת. המתנגדים משתייכים לסיעות הרשימה המשותפת, רע"מ ומרצ. הווטו של רע"מ, משחק הרבה יותר, מאיזו ועדה תדון בחוק. הצלחנו לגייס רוב עצום וחבל שתתנו ללחצים של רע"מ ומרצ לעצור אותו".

ח"כ ניר אורבך: "החוק מגן על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. החוק נמצא בקונצנזוס, בליבת האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. ולכן מאוד כעסנו שבסיבוב הקודם, האופוזיציה הפילה אותו. אני לא יכול להתעלם מהאירועים שאירעו בנגב ובלוד, בעת מבצע שומר החומות". לדבריו, "ההיבטים הביטחוניים מאפילים על היבטים אחרים".

כאמור, הוועדה דחתה את בקשת ח"כ ווליד טאהא להעברת ארבעת הצעות חוק הכניסה לישראל מוועדת החוץ והביטחון לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים