שיתוף
תגובות
חדשות » חשיפה: כך חיסל צה"ל את בכירי הג'יהאד במבצע מגן וחץ
חיל האוויר תכנת פצצות שנקנו מארה"ב כדי לחסל את הבכירים | גורם צבאי: "לאמריקנים יש את הפצצה אבל הגאונים של חיל האוויר יודעים לגרום לה להיכנס לחלון המבנה"
תקיפת צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

גורמים בצה"ל אישרו אמש (רביעי) כי חיל האוויר תכנת פצצות אמריקאיות כך שיוכלו לחדור בצורה מדויקת למבנים והשתמש בהם בסיכולים הממוקדים במבצע "מגן וחץ". לדברי גורם צבאי "לאמריקאים יש את הפצצה אבל הגאונים של חיל האוויר יודעים לגרום לה להיכנס לחלון המבנה. כשרמת התכנון למבצע היא מהגבוהות בעולם ולוקחים בחשבון את הטמפרטורה, טווח, רוח וגובה, ניתן לא רק לקלוע בול בפוני אלא גם למזער נזק סביבתי שזה מאוד חשוב ללגיטימציה הבינלאומית".

מדובר בפצצות SDB, במשקל כולל של 125 ק"ג שנקנו מארצות הברית. הכינוי שלהן בחיל האוויר הישראלי הוא "ברד-חד" וניתן להטיל אותן על ידי שלושת מטוסי הקרב: אף-15, אף-16 ואף-35.

עוד מבחזית החדשות

לדברי גורמים בחיל האוויר מה שמיוחד בפצצות אלה הוא, שהן קטנות ומדויקות. ניתן להטיל אותן מטווח שעולה על מאה ק"מ וכך למעשה נשמר עיקרון ההפתעה של האויב שלא בהכרח שומע או רואה את מטוס הקרב. כל פצצה מכילה 16 ק"ג של חומר נפץ וכך כל מטוס קרב יכול לשאת כמות גדולה של פצצות מדגם זה. מערכות הניווט של הפצצה מאוד מתקדמות ומאפשרות לה זיהוי אוטומטי של המטרה ובהמשך נעילה בסיוע gps שמאפשר דיוק יוצא דופן בתקיפה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים