שיתוף
תגובות
חדשות » חשד לפרוטקשן בצפון: 5 סירות נשרפו כליל בחוף מגדל בכנרת
7 סירות שעגנו באזור חוף מגדל בכינרת עלו באש, 5 מהן נשרפו כליל | בגליל נשרף כלי חקלאי בהאנגר סמוך לטובא זנגריה | המשטרה חוקרת חשד להצתות
שריפת הסירות בכנרת | צילום: דוברות כב"ה צפון

שבע סירות שעגנו באזור חוף מגדל בכינרת עלו באש הלילה (מוצ"ש). חמישה נשרפו כליל. חמישה צוותי כיבוי בפיקודו של מפקד המשמרת רב רשף שמואל אחיטוב הוזעקו למקום והשתלטו על השריפה. משטרת טבריה פתחה בחקירת האירוע.

שריפת הסירות בכנרת | צילום: דוברות כב"ה צפון

עם הגעת הכוחות לזירה. הם זיהו כי מדובר בחניון סירות גדול בו בוערות מספר סירות. לוחמי האש החלו בפעולות כיבוי מהירות של הסירות, תוך כדי יצירת קו חייץ בינם לבין הסירות שלא בוערות ובכך מנעו מהשריפה להתפשט לסירות נוספות. האירוע הסתיים ללא נפגעים, אך חמש סירות נשרפו כליל.

עוד מבחזית החדשות

נסיבות פרוץ השריפה נחקרות על ידי חוקר דליקות, כאשר ההערכה היא שמדובר בהצתה מכוונת על רקע אי תשלום דמי פרוטקשן.

בתוך כך, המשטרה חוקרת שריפה נוספת שאירעה אמש בגליל העליון, לאחר שכלי חקלאי נשרף בהאנגר באזור התעשייה צח"ר הסמוך לכפר טובא זנגריה. מערכות הגנה מאש שפעלו במקום כיבו את הדליקה במהרה ומנעו נזק רב לכלי ולמבנה. גם במקרה זה נבדק החשד שמדובר בהצתה על רקע אי תשלום פרוטקשן.

בחודש מרץ האחרון פורסם דו"ח של ארגון "השומר החדש" לשנת 2022, ולפיו 73% מהעוסקים בבינוי, במסחר, בחקלאות ובתעשייה נדרשים לשלם דמי פרוטקשן, ורובם משלמים. 55% מכלל המשיבים לסקר שנערך בשיתוף התאחדות הקבלנים העידו כי לא דיווחו למשטרה על ניסיונות הסחיטה. הם הסבירו כי חוסר היכולת לשמור על אנונימיות ולקבל הגנה אפקטיבית מונע דיווח למשטרה. עוד נמצא כי במרכז הארץ שכיחות התופעה נמוכה יותר מאשר באזורי הפריפריה. שיא היקף תופעת דמי הפרוטקשן דווח בגליל המזרחי ובמזרח רמת הגולן – 93%.

לפי מחקרים שונים שנערכו במרכז המחקר והמידע של הכנסת ונתוני הרשות לאיסור הלבנת הון עולה כי תעשיית הפרוטקשן בישראל מגלגלת בין מאות מיליוני שקלים למיליארדי שקלים בשנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים