שיתוף
תגובות
חדשות » חשבונות של עצמאים עוקלו: כי לא השיבו את מענקי הקורונה
רשות המיסים עיקלה חשבונות בנק של עשרות עצמאיים מכיוון שלא השיבו את מענקי הקורונה שניתנו להם | נתניהו התחייב לעצור את גביית מענקי הקורונה מעצמאיים
חולה קורונה מביט מהחלון כשהוא עוטה מסיכת פנים | צילום: Deliris, שאטרסטוק

בוואלה דווח היום (שלישי) כי למערכת הגיעו תלונות של עצמאים שטוענים שחשבונות הבנק שלהם עוקלו על ידי רשות המיסים, ללא שקיבלו דרישה בכתב להשיב את מענקי הקורונה שניתנו להם ביתר (מעבר למה שהגיע להם) וגם בלי יכולת לערער על הדרשיה.

צמרת אביבי, ממובילות מאבק העצמאיים וסגנית נשיא להב אומרת שרשות המיסים גרמה עוול לעצמאים כשלא שלחה להם מכתבי דרישה ולא נתנה להם את ההזדמנות לשלם את החוב או לערער עליו. לדברי אביבי "רשות המיסים הסתמכה על הכניסה לאזור האישי תחת הסעיף של מענקי קורונה, בלי לעשות שום צעד אקטיבי כדי לגבות את החוב, לא נשלחו מטעמה מכתבים רשומים ולכן אין אסמכתא שאכן נשלחו כאלה.

עוד מבחזית החדשות

"בגלל שלא הייתה הודעה מראש, לעצמאים לא עמדה הזכות ל-45 הימים להגשת ערעור ככתוב בחוק וגם לא 48 שעות להסדרתו מול פקיד השומה. יש פה מחדל ומחטף, כשהרשות מסתמכת על ההוראה שהעבירו לרואי החשבון ללחוץ על הנישומים וזהו זה. הם לא מבינים שם שהעצמאים שהיו זקוקים למענקים עדיין לא הצליחו להתאושש מהקורונה ולעמוד על הרגליים ועכשיו חוטפים עוד פטיש על הראש. מה גם ששר האוצר לשעבר, ישראל כץ, הבטיח שלא יגבו את המענקים, אבל לא שינה את החוק".

אביבי הצליחה להוסיף סעיף להסכם הקואליציוני של הליכוד עם עוצמה יהודית ולפיו תהיה עצירה מוחלטת של פעילות האכיפה נגד עצמאים עד לחקיקה בנושא. "אני מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו, שהבטיח לפני הבחירות שעצמאים לא יחזירו מענקים, לעמוד במילתו, לפעור לעצירה מוחלטת ומידית של פעולות האכיפה ולבטל את העיקולים עד אשר ייחקק חוק בעניין".

מרשות המסים נמסר בתגובה כי "מזה כשנה וחצי שרשות המסים מיידעת עסקים שדרשו וקיבלו מענקי קורונה ולא עמדו בתנאים שנקבעו בחוק כי עליהם להסדיר את חובם, תוך מתן הסדרי פריסה נוחים. בעקבות פעילות זו, עשרות אלפי עסקים פעלו להסדרת חובם והחזירו את המענקים להם לא היו זכאים.

בניגוד לנטען, במהלך החודשים האחרונים נשלחו לחייבים הודעות חוב, בכתב ובמסרונים והתראות לפני ביצוע פעולות אכיפה. בימים האחרונים אכן הוטלו עיקולים במספר מקרים בהם לא הוסדר החוב. ככל וישנם מקרים גבוליים או נסיבות מיוחדות, ניתן לפנות בהשגה והיא תבחן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים