שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חסר תקדים: הרמטכ"ל כוכבי מתנגד להסכמים עם בן גביר וסמוטריץ'
סימני מרד
בשיחות סגורות שקיים רב אלוף כוכבי נטען, כי לא קיימת היתכנות מעשית בשטח לסוגיות שנסגרו עם שני החכי״ם בנוגע לשטחים | בצבא טוענים כי יישום ההסכמים יביא לאנרכיה
אביב כוכבי | צילום: דובר צה"ל

חתימת ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לציונות הדתית ועוצמה יהודית, גרמו לביקורת רבה בקרב גורמים שונים, על מתן סמכויות נרחבות לסמוטריץ' ובן גביר לפעולות בשטחים. הערב (שני) דווח בחדשות 13, כי גם הרמטכ"ל אביב כוכבי מתנגד להסכמים. על פי הדיווח, כוכבי שצפוי לסיים את כהונתו בקרוב, טען בשיחות סגורות, כי לא קיימת היתכנות לסוגיות שנחתמו עם השניים בנוגע לאזורים אלו, מכיוון שהדבר "שובר את שרשרת הפיקוד". עוד טען כוכבי כי לא יתכן מצב שבו אחד מהשרים חוץ משר הביטחון, יקבע את מתאם הפעולות בשטחים, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני עם סמוטריץ'.

עוד מבחזית החדשות

עוד נטען בדיווח, כי גורמי ביטחון בכירים מזהירים שהדבר יצור אנרכיה, שתפגע במעמד הבינלאומי של ישראל בעולם ותיצור שתי מערכות חוק שונות בשטחים, אחת ליהודים ואחת לפלסטינים. 

על פי הדיווח, גם הרמטכ"ל הנבחר הרצי הלוי שותף לדעה זו. גורמים צבאיים טוענים כי יישום ההבטחות שניתנו לבן גביר לגבי פלוגות מג"ב בשטחים, ישנו את תמונת גיוס המילואים, שיביא בהכרח לשינוי בחוק המילואים. ההערכה היא כי הדבר יביא למצב שכל 72 גדודי המילואים של מג"ב יאלצו לשרת בשטחים במהלך השנה. 

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. 53 מיליארד הם מסתבר 2 מיליארד.

    ניצחון דמוקרטי לא יכול להוות עילא להרס הדמוקרטיה והפיכה משטרית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים