שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חמאס: הסרטון אותנטי, מהשבועות האחרונים – דובר צה"ל: ניסיון להניע עסקת שבויים
דובר חמאס טען כי התיעוד של אברה מנגיסטו בשבי אותנטי | בישראל נוטים לאשר את הערכה | דובר חמאס: "הכיבוש לא יראה את חייליו השבויים עד עסקת חילופים מכובדת"
חמאס פרסם סרטון של מנגיסטו לכאורה | צילום: רשתות - לפי חוק 27א

כמעט יממה חלפה מאז פרסם ארגון חמאס סרטון ובו נראה לכאורה אברה מנגיסטו בשבי בעזה, ובישראל עדיין לא אישרו רשמית את אותנטיות הסרטון. גם דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, טען הבוקר (שלישי) כי עוד מוקדם לקבוע עד כמה הוא אמין.

למרות זאת, ההערכה היא שאכן מדובר בתיעוד אותנטי של מנגיסטו, בארגון חמאס אמרו הבוקר, כי הסרטון צולם לאחרונה. דובר חמאס חאזם קאסם טען כי מדובר בסרטון אותנטי שצולם "בשבועות האחרונים" וכי "הכיבוש לא יראה את חייליו השבויים עד עסקת חילופים מכובדת".

עוד מבחזית החדשות

תא"ל כוכבי התראיין הבוקר ל-ynet ואמר "לא הייתי רוצה לאשר או להכחיש מה היא רמת האמינות של הסרטון הזה". לטענתו "זו בעיקר מניפולציה שעושה חמאס, שמחזיק באזרח ישראל כבר כמעט תשע שנים, אזרח שחצה את הגבול כשהוא אינו בריא. זה דבר ציני שאינו ראוי ומעיד יותר מהכול על המצוקה בה נמצא חמאס. אני מציע שלא ניתן לה פתחון פה בניסיון למשוך את תשומת הלב של התקשורת הישראלית להתנהגות הלא ערכית והלא חוקית של חמאס".

עוד טען תא"ל כוכב כי "אני לא יכול לאשר אם מדובר בתמונתו או בקולו של מנגיסטו. גם משפחתו מתקשה להגיד את זה בוודאות וגם במערכת הביטחון כולם". לדברי כוכב הסרטון ימשיך להיבדק גם בשעות הקרובות וציין כי מערכת הביטחון כולה בקשר עם משפחת מנגיסטו.

דובר צה"ל אמר הבוקר כי "מערכת הביטחון כולה עוסקת לילה כיום בסוגיית השבויים והנעדרים ואני מאוד מקווה שנמשיך ונצליח לעמוד במשימה". הוא גם התייחס לתחושת ההחמצה של הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף במיל' אביב כוכבי, שאמר בראיונות הפרידה כי הוא "לא הצליח לעמוד במשימת השבת הבנים" וכי הוא "מקווה מאוד שהרמטכ"ל הנכנס, רב-אלוף הרצי הלוי, יצליח במשימה החשובה". יש לציין, כי הודאת הכישלון של כוכבי, הוזכרה גם בסרטון שהפיצה הזרוע הצבאית של חמאס אתמול.

חמאס פרסם סרטון של מנגיסטו לכאורה | צליום: רשתות – לפי חוק 27א

יאלו מנגיסטו, אחיו של אברה אמר בריאיון כי בפעם הראשונה שצפה בסרטון: "בהתחלה נבהלתי והתרגשתי בו זמנית. הבנתי מצד אחד שזה הוא, מצד שני הכול השתנה במראה. אני יודע שהוא חי וזה אמיתי. אמא לא צריכה סרטון. אמא בוכה בכל פעם שמזכירים את השם שלו, אז קל וחומר אתמול. זה היה רגע קשה מאוד".

הוא מתח ביקורת על הדרג המדיני וטען: "כשפוגשים אנשי צבא פוגשים אנשים אמיתיים עם רצון לעבוד, אבל כשאני פוגש פוליטיקאים, רק הבטחות ומילים. קשה לי מאוד להאמין לדרג המדיני". הוא קרא לממשלה החדשה "לפעול בכל דרך כדי להחזיר את אברה אלינו, לביתו".

עוד מבחזית החדשות

חבר הנהגת חמאס, עלי אל-עאמודי, איים כי הארגון "יגדיל את מספר החיילים בשבי" כל עוד לא תתבצע עסקת חילופי שבויים. דובר צה"ל התייחס לכך בריאיון ואמר: "לא הייתי רוצה לעסוק בהתראות מודיעיניות. יש רצון של חמאס לנסות ולמשוך את תשומת הלב הציבורית כדי להניע עסקת שבויים ונעדרים. נכון יהיה לעשות את הדברים האלה בחדרי חדרים. חמאס במצוקה, והישגי מבצע שומר החומות ועלות השחר מראים יותר מכל את מצבה של תנועת החמאס".

לשאלה האם יש כרגע תנאים טובים יותר לעסקה בגלל ה"מצוקה" המדוברת של חמאס? ענה דובר צה"ל "אני מתעקש לא לדבר על משא ומתן מול חמאס בתקשורת. יש מקומות אחרים לעשות את הדבר הזה. הדרך שלהם צינית ומניפולטיבית ויש לנו ציפייה לדרך חוקית, מוסרית, הומניטרית ואנושית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים