שיתוף
תגובות
כללי » חם לכם? באירופה חם יותר, גל החום "קרברוס" שובר שיאים
שרב | צילום: Ed Connor, שאטרסטוק

גל חום כבד במיוחד פוקד היום (חמישי) את דרום אירופה, וביבשת מזהירים כי כבר בסוף השבוע עלולים להישבר שיאי טמפרטורות של שנים, והחשש הוא שיהיו קורבנות בנפש ונזקים כבדים לגידולי שדה ולבעלי חיים. סוכנות החלל האירופית, שלווייניה מנטרים את הטמפרטורות בים וביבשה, הזהירה היום כי באיים סיציליה וסרדיניה עלולות הטמפרטורות להגיע בסוף השבוע ליותר מ-48 מעלות, ולא מן הנמנע שיישבר שם שיא החום של כל הזמנים ביבשת, 48.8 מעלות שנמדדו בסיציליה באוגוסט 2021.

גל החום שפוקד את דרום אירופה מכונה על-ידי השירות המטאורולוגי האיטלקי "קרברוס". גל החום הזה הביא היום להתרעות חמורות לא רק באיטליה, אלא גם באיים הקנריים של ספרד, בקפריסין וביוון, והוא מורגש היטב גם בצרפת, פולין ומדינות הבלקן.

עוד מבחזית החדשות

באיטליה פרסמו הרשויות אזהרת חוֹם אדומה, הדרגה הגבוהה ביותר, לעשר ערים, בהן רומא, פירנצה, בולוניה ופרוג'ה, והיא תישאר בתוקף ליומיים הקרובים לפחות. על הסבל הבלתי נסבל מגל החום באיטליה, הכבידה היום שביתת רכבות שגרמה לרבים להיתקע בדרכים בזמן החום הכבד. שר התחבורה מתיאו סלביני פרסם צו המורה לצמצם בחצי את היקף השביתה, אבל גם אחריו נרשמו שיבושים כבדים, וזאת בשיא עונת התיירות. כך למשל, בתחנת הרכבת המרכזית של מילאנו, שבה היו אמורות לצאת לדרך 20 רכבות של Trenitalia בין השעות 10:30 ל-11:30 בבוקר יצאו בסופו של דבר רק 8 רכבו והשאר בוטלו.

גם ביוון נקטו הרשויות בצעדי חירום והזהירו את התושבים כי מחר ומחרתיים יגיעו מידות החום בחלק מאזורי המדינה ל-43 מעלות צלזיוס. היום הורתה ממשלת יוון לעצור את העבודה בין השעות 12:00 ל-17:00 בכל האזורים שבהם הסכנה מהחום חמורה, והנחתה את המעסיקים לאפשר לעובדים במגזר הפרטי הסובלים מבעיות רפואיות לעבוד מהבית. באתונה ובערים אחרות נפתחו מתחמים ציבוריים ממוזגים לתועלת העוברים ושבים. ליד האקרופוליס באתונה, אתר התיירות המפורסם ביותר של יוון, הוצב אמבולנס כדי שאפשר יהיה להגיש עזרה ראשונה לתיירים אם יקרסו תחת החום.

עוד מבחזית החדשות

במדינות הבלקן, כמו קרואטיה צפון מקדוניה. מונטנגרו, בוסניה וסרביה הזהירו החזאים את התושבים להישאר בבתים, וקראו להם להרבות בשתיית מים אם הם יוצאים החוצה. במדינות אלה צפויות הטמפרטורות לעלות לכדי 40 מעלות גם בשבוע הבא.

טמפרטורות חריגות מורגשות אפילו בחוג הארקטי. טמפרטורה של 28.8 מעלות נמדדה היום בסלטנס פיר, יעד תיירותי בקצה הצפוני של נורבגיה, ובכך נשבר השיא המקומי של היעד הזה שנקבע שם ביולי 1964 – 27.6 מעלות.

גלי החום באירופה נעשים תכופים יותר ויותר. ממחקר חדש שהתפרסם לאחרונה עולה, כי עד 61 אלף איש מתו בקיץ שעבר ביבשת מנזקים שגרמו להם הטמפרטורות הגבוהות. "חום הוא הרוצח השקט", מסבירה האנה קלוק, מדענית אקלים מאוניברסיטת רדינג באנגליה.

בצל המציאות האקלימית המשתנה מוצאים את עצמם ממשלות ומעסיקים באירופה מתמודדים עם לחץ להגן על עובדיהם החשופים לפגעי השמש. השבוע נרשם הרוג אחד מגל החום באיטליה, כשפועל שעסק בסימון כבישים התמוטט ומת בעיירה לודי שבצפון המדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים