שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ שמחה רוטמן: לא סתם קראתי לספר שלי "מפלגת בג"ץ"
יו"ר ועדת החוקה: "בג"ץ לא יכול לפסול את הרפורמה, זה דבר שאסור לו לעשות" | על ניסיונות ההידברות" "ההחלטה לעצור את החקיקה – פחות טובה"
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן התראיין הבוקר (ראשון) ל-104.5FM התייחס לידיעה על שינוי בדירוג האשראי של ישראל על ידי סוכנות "מוד'יס" ותקף את הפרסומים בתקשורת. לדבריו: "זה מופת לתקשורת בקמפיין, הרי קודם כל, כמו שכתבו רבים וטובים ממני – דירוג האשראי לא ירד, מי שעוקב אחרי החדשות בישראל יכול לחשוב שהוא ירד, הוא לא ירד וזה כתוב במפורש. אבל התחזית עברה מחיובי לנטרלי, זה כבר קרה ב־2020, ב־2022 זה עלה. מישהו דיבר על זה שלפני חודש תחזית הבנקים של ארצות הברית ירדה לשלילי? מישהו התרגש מזה? עושים מזה פי אלף יותר רעש ממה שצריך, צריך לקחת ברצינות, לקרוא מה שכתוב שם".

עוד האשים רוטמן: "איזו קריאה סלקטיבית. בדו"ח כתוב במפורש שאחת הסיבות שבגללם הדירוג שלנו גבוהה ונשאר חזק ויציב זה בגלל התקציב השמרני שהציגה ההמשלה, כלומר, חברת מוד'יס נותנת מחמאה לראש המפלגה שלי בצלאל סמוטריץ' שהוא במקרה שר האוצר ולממשלת ישראל כולה ולכנסת, שהביאה בקריאה ראשונה הצעת תקציב טובה, אתה שמעת על זה באחד מכלי התקשורת? לא, כי זה לא מעניין. כתוב בדו"ח במפורש שהעובדה שגררו לתוך המחאה את ההסתדרות ואת צה"ל זו אחת הסיבות שבגללן התחזית יורדת. מישהו מתח ביקורת על יו"ר ההסתדרות? לא, מה פתאום, זו בעיה של הממשלה. בקיצור, יש לנו מתקפת פייק ניוז, שכלי תקשורת מרכזיים במדינת ישראל הפכו לתועמלנים על מלא".

עוד מבחזית החדשות

רוטמן גם התייחס לניסיונות ההידברות בבית הנשיא ואמר כי: "יש חלקים גם באופוזיציה וכמובן גם במחאה שמבחינתם אין מה לדבר, הם לא רוצים פשרה, הם לא רוצים כלום, לפחות חלקם הישר מודה בזה בפה מלא ואומר "המחאה היא בכלל לא נגד הרפורמה, היא נגד הממשלה היא נגד העובדה שהקואליציה נראית". וזה דבר שטענו לכל אורך הדרך, מה שכן, אני בהחלט מקווה שיש או שיהיו חלקים אחראיים גם באופוזיציה, כמו שקיווינו לכל אורך הדרך, שכן יחשבו מה טוב למדינת ישראל וכן יחשבו שמה שהקונצנזוס שהוא מאוד ברור, שחייב להיות תיקון במערכת המשפט, צריך לקבל מענה בהסכמה רחבה ככל הניתן".

עוד הוסיף רוטמן: "זה דבר שיריב לוין ואני אמרנו מלכתחילה. רק שלצערנו במשך הרבה מאוד זמן אף אחד לא בא לדבר, הם הציבו תנאי בעיניי לא לגיטימי. אבל בסופו של דבר ראש הממשלה החליט ואנחנו החלטנו לתת לזה את הצ'אנס למרות שלדעתנו זו לא הייתה ההחלטה הנכונה. ההחלטה לעצור את החקיקה הייתה בעינינו החלטה פחות טובה, אמרנו את זה בזמן אמת, אבל אחרי שהיא הוחלטה, אנחנו מקווים שברגע שהוחלט שיוצאים לשיח, ייצא ממנו כמה שיותר דברים טובים, וזה כמובן תלוי בשני הצדדים".

"בסופו של דבר זו החלטה של בני אדם, אם גורמים אחראים באופוזיציה, כרגע זה נראה שהפוטנציאל נמצא במחנה הממלכתי, ירצו להגיע להסכמה, קל מאוד להגיע להסכמה. אני רוצה להזכיר שלכל אורך הדרך, אני אמרתי וגם השר לוין אמר, שהפערים בין הצדדים ממש ממש לא גדולים כשאתה מסתכל על התמונה הגדולה, רק מה, לא הסכימו לשבת לדבר".

יו"ר ועדת החוקה הגיב על דברי השר דודי אמסלם שאמר כי צריך להעמיד את נשיאת העליון אסתר חיות לדין. לדברי רוטמן: "אני לא עוסק בהעמדות לדין אבל אני בהחלט חושב שההתבטאויות הפוליטיות של נשיאת בית המשפט העליון היו דבר שאסור היה לה לעשות. אני אומר בצורה ברורה לנשיאת בית המשפט העליון אסור לפעול באופן פוליטי, ולדעתי בנאומים שלה וגם בהתנהלות שלה, היא כן מתנהלת באופן פוליטי, וזה לא תקין, והדבר הזה הוא חלק מהבעיה אבל הבעיה הזאת היא לא חדשה, אני כותב עלייה כבר זמן רב, לא סתם קראתי לספר שלי "מפלגת בג"ץ" כי בית המשפט העליון פועל כמפלגה פוליטית לכל דבר ועניין כבר הרבה מאוד זמן והדבר הזה זו אחת מהסיבות שבגללה הרפורמה במערכת המשפט כל כך נדרשת".

עוד מבחזית החדשות

"והעובדה שאנשים לא מבינים שזה שנשיאת בית המשפט הרעיון התקבלה במחיאות כפיים באירוע תרבות על ידי קהל פוליטי מסוים, זו ההוכחה הטובה ביותר, לא הוכחה יותר טובה מזו. אם יש מחנה פוליטי שסבור שבית המשפט הוא שלו, זה סימן שבית המשפט העליון לא עושה את תפקידו, ולא צריך הוכחה יותר טובה מזו", טען רוטמן.

בתגובה להאשמות של ח"כ טלי גוטליב אמר רוטמן: "אני לא עוסק בהעמדות לדין, אני כן חושב שמערכות האכיפה של מדינת ישראל, על דברים פעוטים בהרבה, העמידו לדין בעבר. אם מישהו בתקופת ההתנתקות רק חשב על חסימת כביש או חס ושלום על מדורה באיילון אז השב"כ כבר האזין לו והכניס אותו למעצר עד תום ההליכים. הכללים, לא משנה מה הם, חייבים להיות אחידים, ולצערי התחושה של רבים וזו תחושה שיש לה הרבה בסיס, היא שיש איפה ואיפה".

בסיום הריאיון אמר רוטמן: "אני חושב שבג"ץ כמובן לא יכול לפסול את הרפורמה, זה דבר שאסור לו לעשות. המציאות שבה אנחנו נמצאים היום היא מציאות שבה בית המשפט העליון פועל כמפלגה פוליטית, הדבר הזה לא חדש. הדבר הזה הוא התופעה שבגללה נדרשת הרפורמה, זו לא תוצאה של הרפורמה, זו הסיבה שבה נדרשת רפורמה, אמרו אותה אנשים באופוזיציה במשך שנים – יאיר לפיד, גדעון סער, זאב אלקין, מתן כהנא".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. כבר אמסלם אמר את הכל
    ואייכלר סיפר שכבר לפני יותר מעשר שנים אמרו לו שהשמאל רוצה לעשות מהפך, או צבאית או משפטית
    ואם אלו הדברים, לא צריך יותר כלום.
    זו הפיכה וכך צריך להתייחס אליה.
    ריפורמה מול הפיכה, בדמוקרטיה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים