שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ח"כ קריב הניף ספר תורה בכותל ויצר מהומה: "מנצל את חסינותו כחבר כנסת"
ארגון נשות הכותל יחד עם ח"כ קריב הכנסו ספר תורה במטרה להתפלל ברחבה. הן הורחקו על ידי מאבטחיו של רב הכותל | הקרן למורשת הכותל: הן הגיעו במטרה לייצר פרובוקציה
ח"כ גלעד קריב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מהומה סוערת פרצה הבוקר (ראשון) ברחבת הכותל המערבי, לאחר שעשרות מתפללות מארגון נשות הכותל ביקשו להכניס ספר תורה לעזרת הנשים. לטענתן, מאבטחי הכותל מנעו את כניסתן. חבר הכנסת גלעד קריב הגיע לתפילת ראש חודש בכותל כדי להזדהות עם נשות הכותל. 

על פי הודעה של הקרן למורשת הכותל "כ-20 נשים הגיעו למקום במטרה לייצר פרובוקציה".  בקרן תקפו את קריב והאשימו אותו כי הכניס את ספר התורה לעזרת הנשים תוך שהוא מנצל את חסינותו ובניגוד לעמדת משרד המשפטים ולנהלים ברחבה. עוד טענו בקרן כי  "הסדרנים פנו אליו לצאת מעזרת הנשים, אך הוא לא נענה, למרות שהדבר הביא להתלהטות הרוחות".

עוד מבחזית החדשות

מטעם קריב נמסר בתגובה כי  "הכותל שייך לכולנו ולא רק לנתניהו, רב הכותל והמפלגות החרדיות שפוצצו את מתווה הפשרה ההיסטורי. התפילה הבוקר מזכירה כי רוב הציבור הישראלי, נגד הכוונה לקבוע בחוק מונופול של הרבנות הראשית על תפילה בכותל. קו אחד מחבר בין המאבק בכותל למאבק בהדרת נשים בכל מקום ולמאבקים הנוספים נגד אפליה וכפייה דתית".

מטעם נשות הכותל טענו כי "הבושה וביזוי הכותל על ידי רב הכותל ומאבטחיו ממשיכים כמידי חודש, כשכעת האלימות וחילול השם מקבלים רוח גבית מגורמים בתוך ממשלת ישראל, ביניהם כאלו שבעבר הפגינו באלימות נגד נשות הכותל, שיסו והסיתו כנגדנו". "עשרות מאבטחים המקיפים חבר כנסת המחזיק בידו ספר תורה בסך הכל הם עדות לביזיון הגדול. אנחנו נמשיך להגיע לכותל מידי חודש בחודשו ולהתפלל במקום כדרכנו, שהיא מנהג המקום כפי שקבע בית המשפט המחוזי, כפי שאנחנו עושות כבר 34 שנים".

חבר הכנסת מאיר פרוש אמר בתגובה "הרב הרפורמי שוב משתמש בחסינות שלו כחבר כנסת, וכאחרון העבריינים דורס ברגל גסה את התקנות של רב הכותל, תוך חילול הקודש וספר התורה. בקרוב יהיה לזה סוף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים