שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ עמיחי אליהו: צריך להכפיף את היועמ"שית – לממשלה
ח"כ עמיחי אליהו מעוצמה יהודית, טען בראיון כי היועמ"שית הנוכחית עיגלה פינות לטובת הממשלה היוצאת ותוקעת את הממשלה המיועדת | אין פה צדק מוחלט אלא יחסי | האזינו
שר המורשת ח״כ עמיחי אליהו | צילום: דור סיתהכל

ח"כ עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) שוחח בראיון עם דוידוב וגיא פלג ב־103FM, הוא העביר ביקורת נוקבת על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה. כזכור, אתמול (שני) יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בישיבת סיעתו כי "כל עוד חברי כנסת בליכוד מונעים מאיתנו ולא מאפשרים מאיתנו לקבל את ממלא המקום בוועדות חקיקה, לא נוכל להקים ממשלה".

לטענת אליהו, "זה ברור שהיועמ"שית הנוכחית עיגלה פינות לטובת הממשלה הקודמת ומקשה על הנוכחית. יש פה תחושה שהרבה מאוד דברים שהיו מקובלים בשנים האחרונות לפני שקמה ממשלת השינוי, השתנו ברגע שהממשלה שינתה כיוון. היועמ"שית מחמירה עם הקואליציה המתגבשת, אפילו בסטנדרטים של מינויים. מכיוון שאנחנו מרגישים שאין פה צדק מוחלט אלא צדק יחסי, נגדיר את הסמכויות בחוק של תפקיד היועמ"ש, צריך להכפיף אותו לממשלה כדי שנוכל להביא את הרצון של הבוחר לכדי מימוש".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף ואמר אליהו: "כל גורם מקצועי שלא יהיה כפוף לדרג המדיני, או שנגיע איתו להסכמות על איך אנחנו מנהלים את המדינה בצורה שמאפשרת למדינה לפעול, אפשר להחליף אותו. לא נבהל מהמחשבה שצריך להחליף יועמ"ש". וקבע, "הייתי רוצה לראות יועמ"ש שמאזן ולא תוקע אותנו. היא תוקעת אותנו ולא מאזנת אותנו. כל משרד צריך לדעת לבצע את מדיניות השר אלא אם כן זה בניגוד לחוק".

בנושא הדרישות של עוצמה יהודית מהליכוד, אמר, "כל אחד מנסה להגיע לקו הזינוק בעמדת פתיחה יותר טובה, אנחנו רוצים לוודא שלא משנים את הכללים שנייה לפני שחותמים על ההסכם". והוסיף, אנו "מוודאים שלא נמצא את עצמנו רבים על דברים שהבטיחו לנו וקשה להוציא אותם מהכוח אל הפועל".

לטענתו, "באנו בידיים נקיות לתוך המו"מ, מתחילים לעגל פינות פה ושם ואנו רוצים שזה לא יקרה. בשביל שנוכל לצאת מקו הזינוק של הממשלה ושאנחנו יודעים שמה שהבטיח לנו יקויים, אנחנו רוצים לייצר מנגנון שיעמדו בכל הסיכומים בליכוד ובמפלגות האחרות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים