שיתוף
תגובות
חדשות » ח"כ סמוטריץ' לא מתנצל: "עד היום שב"כ לא לקח אחריות למחדל"
רצח רבין
בשב"כ הביעו זעזוע מדבריו, גנץ כינה אותם "קונספירציה" | ח"כ דיכטר מהליכוד גינה גם הוא את הדברים | סמוטריץ' מצדו, לא חוזר בו מהדברים
ח"כ בצלאל סמוטריץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ והשר המיועד בצלאל סמוטריץ' לא חוזר בו מהדברים שאמר אתמול (ראשון), לפיהם גורמי הביטחון הם אלו שעודדו את יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, לבצע את הרצח. זאת גם לאחר הביקורת החריפה על דבריו, מהמערכת הפוליטית ומהשב"כ. הבוקר (שני) סמוטריץ' צייץ בטוויטר, כי "אין שום קונספירציה, הרוצח המתועב יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל וכולנו עדיין כואבים ומזועזעים מהרצח הנורא". כן היה מחדל גדול של המחלקה היהודית בשב״כ, וכן, עד היום הוא מסרב לקחת עליו אחריות". הוא טען כי התקשורת מעוותת ומסלפת את דבריו, וקישר בציוץ לנאומו המלא.

בנאומו במליאה התייחס סמוטריץ' לתפקוד השב"כ בפרשה ואמר מעל הדוכן "לא המילים הקשות גרמו לרצח ראש הממשלה, אלא רוצח שפל בדמות יגאל עמיר. ומי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו, אלא שירותי הביטחון, שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו".

הפרשן הפוליטי של ערוץ 12, עמית סגל, הגיב לסערה התקשורתית שפרצה עקב הדברים וכתב "בצלאל סמוטריץ׳ לא עודד שום תיאוריית קונספירציה. הוא דן בפרשה מזעזעת שבזמן אמת טואטאה תחת השטיח העיתונאי והמשפטי, של הפעלת סוכן מדיח בלב ליבו של הימין, שהמציא טקס פולסא דנורא בשת"פ פושע עם רשות השידור, הפיץ את כרזות רבין במדי SS, הסית ועודד אלימות ומעולם לא שילם את המחיר".

עוד הוסיף סגל כי "הדבר אינו מוריד בגרם מאחריותו של יגאל עמיר, שטוען עד היום שרביב לא הסית אותו לרצח ושלא הושפע ממנו כלל. הוא כן מחייב דיון שמעולם לא התקיים באשר לקו הדק שנחצה פה בפראות, ושימש להכפשת ציבור שלם עשרות שנים"."ולמען הסר ספק" טוען סגל "כמובן שהשב"כ לא עודד את עמיר לרצוח. זו לא הטענה מהטקסט, ולמרבה הצער השב"כ לא באמת הכיר את עמיר בזמן אמת, למעט הדיווח המפורסם על "התימני".

בשב"כ הביעו זעזוע ושאט נפש מההתבטאות של סמוטריץ', וטענו כי דווקא ביום הזה, חבר כנסת בחר לעודד תיאוריית קונספירציה ולהכפיש ארגון שיעודו סיכול טרור והגנה על ביטחון המדינה. 

ח"כ מהליכוד, ראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר, גינה גם הוא את דבריו של סמוטריץ'; "אני מגנה בכל תוקף את אמירתו המנותקת מהמציאות של יו"ר הציונות הדתית המאשים את אנשי שירות הביטחון הכללי בטענה שעודדו את יגאל עמיר לרצוח את רה"מ יצחק רבין ז"ל", אמר דיכטר. "אמירה זו פוגעת בשמם הטוב של הארגון ואנשיו שעושים לילות כימים כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ הגיב לטענות סמוטריץ' ואמר כי ״מי שרצח את רבין, היה הרוצח המתועב יגאל עמיר. מי שהסיתו ויצרו את אווירת ההסתה הם מנהיגי הציבור. ומי שניסה לשמור על רבין, הפיק את הלקחים ומבצע את תפקידו בשמירה על אישי ציבור באופן מסור ומקצועי הוא שירות הביטחון הכללי. ההאשמות כלפי השב"כ הן קונספירציה שדינה להימחק מהשיח ולא להינשא על ידי מנהיגי ציבור ושרים בכירים לעתיד" כך לדברי גנץ.

גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי, קרא לשותפיו של סמוטריץ' לגנות את הדברים, ואמר, "אמירתו חמורה, האשמה שקרית ופסולה. קורא לשותפיו העתידים לממשלה לגנות את דבריו. הבחירה לומר דברים קיצוניים וקונספרטיביים אלו, מעל בימת הכנסת ביום הזיכרון הממלכתי לרצח רבין מעידה על דרכו של ח"כ סמוטריץ'. אין מקום לאמירות כאלו בישראל, במיוחד שלא על ידי נבחר ציבור".

בכיר שב"כ לשעבר, דביר קריב, שהפעיל סוכנים בחלק משירותו, והיה מעורב בחקירת יגאל עמיר, טען כי "שב"כ כארגון נכשל בהבטחת שלומו של ראש הממשלה, בעיקר היחידה לאבטחת אישים וגם החטיבה לסיכול טרור לא ערבי. נכשלנו, אבל מכאן ועד לעורר תאוריית קונספירציה הזויה? לטעון שעשינו מניפולציות לעודד את הרוצח? זה אדם שמתיימר להיות שר הביטחון שלנו. אני מצטמרר".

קריב הוסיף ואמר כי "אם ח"כ סמוטריץ' רומז להפעלת הסוכן אבישי רביב המכונה 'שמפניה', הוא הועמד למשפט על אי מניעת פשע ויצא זכאי. הוא באמת לא ידע שהוא מתכוון לרצוח את ראש הממשלה רבין. מן הצדק ומן הדין שנתניהו, שהוא ראש המחנה של סמוטריץ', יקרא אותו לסדר ויבקש ממנו להתנצל. יש גבול לשנאה לשב"כ, והגבול הזה נחצה. כשאתה פוגע בשב"כ אתה פוגע במדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים