שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ טיבי: "המדיניות של גנץ בשטחים הייתה קטלנית"
ממשלה יוצאת
יושב ראש מפלגת תע"ל אחמד טיבי אמר בראיון על חבריו לגוש האופוזיציוני, הם "יצטרכו לעבוד קשה". הוא הביע דעה על הממשלה שתקום "לא יודע כמה דברים יצליחו לממש"
ח״כ אחמד טיבי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הבוקר (חמישי) התייחס ח"כ אחמד טיבי, יושב ראש מפלגת תע"ל לשלל נושאים פוליטיים אקטואליים, בתוכנית הבוקר של רדיו 103FM.  ביחס לחילופי הדברים שהיו בינו לבין יו"ר סיעת יש עתיד בועז טופורובסקי אתמול בכנסת, אמר טיבי כי "בנאום הראשון הוא יצא במתקפה מול חברי אופוזיציה אחרים, וזה היה צעד מאוד לא חכם ומאוד לא מחושב. לכן, עניתי לו, אני לא צריך לתת דין וחשבון לטופורובסקי, מי הוא בכלל? אם הוא יתייחס אליי באופן מכבד, נוכל לשתף פעולה. אם לא, שהוא יעבוד לבד. אנו מפלגה אופוזיציונית, אבל אולי יש מפלגות שפוזלות לכניסה לממשלה".  

כאשר נשאל האם נפגע מאי הזמנתו לישיבה הראשונה של ראשי מפלגות האופוזיציה, בראשות יאיר לפיד, ענה טיבי "לא, אני חבר כנסת, אני פוליטיקאי, לא נעלב בקלות. אני מבין שמישהו לחץ עליו שלא אבוא. אני מתכוון לרע"ם, טופורובסקי אמר לי את זה. האמת שאני לא מרגיש חסך אופוזיציוני כי לא נכחנו בישיבה הזו. לאחר מכן, התקשר אליי לפיד ואמר לי שהוא מעוניין לקבוע איתי פגישה, אז נקבע פגישה בהמשך". 

עוד מבחזית החדשות

טיבי גם הביע סלחנות כלפי יו"ר רע"מ, מנסור עבאס "זו לא הסיבה היחידה לכעוס עליו, הממשלה הקודמת עשתה טעויות כלפי הציבור הערבי ולכן התנגדנו אליה. אני מבין את התסכול של רע"ם ושל האחרים שהיו בקואליציה ועכשיו הם צריכים לעבוד קשה באופוזיציה". טיבי התייחס גם לטענה לפיה יתכן שהציבור הערבי כן היה מרוצה מתפקוד הממשלה הקודמת ואמר כי  "יש אנשים שתומכים בקו הזה, אני לא מתכחש לכך, אבל התוצאה לא שינתה את המציאות העגומה של החברה הערבית. כמובן שנעשו טעויות גם בצד שלנו, הפירוק של הרשימה המשותפת היה הזוי. זאת הייתה טעות של בל"ד".  לטענתו "פשוט יש אנשים שהרעיון הזה של הרשימה המשותפת לא מתאים להם, רע"ם אמרו את זה בצורה מפורשת. לכן התוצאה היא שירדו מ־15 מנדטים ל־10. אנחנו חושבים שעדיף אחדות, יכולנו לקבל יותר מ־15 מנדטים, אבל זה לא התקבל. נתחשב בנתונים ובתוצאות".

לגבי הממשלה הבאה אמר טיבי "מדובר בממשלה ימנית, אבל אני לא יודע כמה דברים הם יצליחו לממש. אני רוצה להזכיר שגם בממשלת השינוי הם התגאו בזה שהם נתנו יותר תקציבים להתנחלויות מאשר ממשלת נתניהו, כך שהתחרות בין אנשי הימין בממשלה הקודמת ובממשלה הנוכחית, היא על ההתנחלויות. אנחנו לא נופלים מהרגליים מזה". 

לעומת זאת על בני גנץ הביע טיבי ביקורת ואמר "כשהוא היה שר הביטחון, נהרגו יותר פלסטינים מאשר כל שנה ב־16 השנים האחרונות. המדיניות שלו הייתה קטלנית בשטחים הכבושים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים