שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ טיבי: במשטרה מקבלים קידום, על רצח ערבי
סערה פרצה היום בוועדת הכנסת שדנה בהצעת חוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור, שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה טרור
ח״כ אחמד טיבי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת דנה הבוקר (שני) בהקדמת הדיון לגבי הצעת החוק ביטול תושבות או אזרחות של פעיל טרור. בתום הדיון הוחלט כי יו״ר הקואליציה ויו״ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת אופיר כץ, יאפשר פטור מחובת הנחה להצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור ויקדם חקיקת בזק של החוק תוך שבועיים.

הצעת החוק קובעת שקיימת זיקה ברורה בין קבלת שכר עבור ביצוע מעשה טרור לבין הזכות לאזרחות או תושבות של מבצע המעשה. על פי הצעת החוק, אזרח או תושב שהוכח שקיבל תשלום מהרשות הפלסטינית עבור ביצוע מעשה הטרור, ייחשב כמי שוויתר מיוזמתו על אזרחותו או תושבותו בישראל ומעמד זה יבוטל על ידי שר הפנים. עוד קובעת הצעת החוק, כי אזרח או תושב שיאבדו את מעמדם בהתאם לחוק, ישוחררו מהכלא ישירות לתחומי הרשות הפלסטינית.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף להצעת החוק של כץ, קיימות גם הצעות דומות של חה״כ שמחה רוטמן, חה״כ שרן השכל, חה״כ לימור הר סון, ח״כ עודד פורר ועוד.

במהלך הדיון פרצה סערה כאשר חבר הכנסת אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) שאל "העליתם על דעתכם לשלול אזרחות מרוצח ראש ממשלה? כאשר מדובר ברוצח ערבי, זה אחרת. זה פופוליסטי", והוסיף, כי "יש במשטרה כאלה שרוצחים ערבים ומקבלים קידום".

בתגובה אמרו חברי הכנסת לטיבי "זו מדינת היהודים, אתה תומך טרור. גמרנו להתנצל על זה". חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) קרא לעברו "התרגלנו במשך שנים שהרשות הפלסטינית מעודדת טרור ומקבלת כספים ממדינת ישראל". לטענת רוטמן "יש להם תעריפון על רצח יהודים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים