שיתוף
תגובות
חדשות » דרישה מהממשלה: הסכם הגבול הימי יחייב הצבעה בכנסת ובמשאל עם
הסכם גבול ימי
ח"כ יריב לוין וח"כ אורית סטרוק, פנו לראש ממשלת המעבר, ח"כ יאיר לפיד, בעניין הסכם הגבול הימי המתהווה בין ישראל ללבנון. זאת, לאור הפרסומים על התקדמות במו"מ
יו״ר הכנסת המיועד ח״כ יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

השניים מציינים כי ע"פ הידיעות המגיעות מחדרי המו"מ, הממשלת מוכנה לוותר על שטח עצום של כ 860 קמ"ר, ועל קו הגבול של המים הכלכליים המעוגן בהחלטת ממשלה. מדובר בשטח ימי, שהוא חלק מהשטח הריבוני של מדינת ישראל. יו"רי הסיעות מזכירים במכתבם את הויתורים העצומים שהממשלה בראשות לפיד ובנט עומדת לוותר במסגרת ההסכם המתגבש.

במכתבם מזכירים 2 יו"רי הסיעות לממשלה, כי על פי חוק יסוד: משאל עם, שהם היו יוזמיו בכנסת ה 19, כל שינוי בקו הגבול של ישראל, שמשמעותו ויתור על שטח בריבונות ישראל, יאושר בכנסת ברוב של 80 ח"כים או שיובא למשאל עם לאחר אישורו בכנסת ברוב רגיל.

"הממשלה שבראשותכם אינה מוסמכת לחתום על הסכם הכולל שינוי לרעה בקו הגבול הימי של ישראל, שכן מדובר בממשלת מעבר שכבר היום נעדרת רוב פרלמנטרי, וכל הסכם שיחתם על ידה לא יזכה לאישור הנדרש עפ"י חוק וממילא דינו יהיה בטלות. מן הראוי להבהיר נתון זה לכל המעורבים במו"מ הבינלאומי." – כותבים 2 יו"רי הסיעות במכתבם, ומוסיפים: "אנו מצפים מכם להבהרה, הן כלפי העם בישראל, הן כלפי הכנסת, שבכוונתכם לפעול בהתאם להוראות חוק היסוד, ולהימנע לפיכך מצעדים נמהרים בזירה הבינלאומית שאינם עולים בקנה אחד עם החוק."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים