שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ח"כים מהקואליציה העתידית מציעים: "לבטל את חוק ההתנתקות"
ביטול חוק ההתנתקות, יאפשר שהיה ותנועה חופשית של אזרחים ישראלים בשטחים שכיום אסורים לכניסה | בעתיד יתאפשר "לבנות מחדש את היישובים שנעקרו"
הכניסה לישוב חומש | צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

שבוע לפני תשובת המדינה לבג"ץ בנושא חומש, הלחץ של חברי הכנסת והשטח על ראשי מפלגות הקואליציה בנוגע לאחת הדרישות הגדולות של הימין: ביטול חוק ההתנתקות והסדרת חומש – גובר. את הצעת החוק מקדם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מגורש בעצמו משא-נור, בכל כנסת מאז הגירוש בשנת 2005. על ההצעה חתמו עד כה 44 ח"כים מכל סיעות הקואליציה העתידית וצפויים לחתום עוד חברי כנסת רבים.

הצעת החוק הונחה ע"י יו"ר הכנסת לשעבר חבר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד) וח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית). מאז הכנסת שלאחר הגירוש ההצעה מוגשת בשיתוף פעולה מלא עם יוסי דגן ראש מועצת שומרון שפועל לקידום הצעת החוק בכל הכנסות מאז הגירוש.

עוד מבחזית החדשות

על הצעת החוק חתומים כאמור 44 חברי כנסת מכל הקואליציה. ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, היה מיוזמי הצעת החוק בכנסת הקודמת וחתם עליה ביושבו כיו"ר האופוזיציה. נזכיר כי בשבוע הבא המדינה צפויה לתת את תשובתה לבג"ץ בנוגע לחומש ובעוד כשבועיים צפוי בג"צ לדון בעתירת ארגוני השמאל בסוגיית חומש, ובכדי למנוע את פינוי היישוב על הממשלה החדשה להציג כי החלה בהליכי הסדרה ותיקון החוק באזור.

שרת המשימות הלאומיות המיועדת חה"כ אורית סטרוק: "בשנה האחרונה הולכים ומתבררים ההיקפים העצומים של התמיכה בחומש, וברעיון הגדול שחומש נושאת: רעיון תיקון חטא ההתנתקות. כמי שמלווה את השיבה לחומש מראשיתה, כמי שפועלת יד-ביד עם גיבורי חומש לאורך זמן רב, אני רואה חובה קדושה לעצמי להביא סו"ס לחקיקת החוק החשוב הזה"

יו"ר הכנסת לשעבר ויו"ר שדולת חומש ח"כ יולי אדלשטיין: "64 מנדטים בחרו בנו כדי למשול ולהחזיר את הביטחון למדינת ישראל. הצעד הראשון לשינוי התפיסה מתחיל כאן – לא עוד הכלה, אלא יוזמה. קיר הברזל של ז'בוטינסקי הוא ספר ההוראות לממשלה המוקמת כעת. עוצמה, נחישות, תבונה ושמירה על חבלי מולדת – בעיקר על אותן רצועות אסטרטגיות לתפיסה הצבאית הנכונה לנו ולביטחונה של מדינת ישראל. ויתרנו על שטחים – קיבלנו טילים. אם נוותר על חוק ההתנתקות – נקבל חיים".

יוזמת החוק שרת המשימות הלאומיות המיועדת חה"כ אורית סטרוק: "בשנה האחרונה הולכים ומתבררים ההיקפים העצומים של התמיכה בחומש, וברעיון הגדול שחומש נושאת: רעיון תיקון חטא ההתנתקות. כמי שמלווה את השיבה לחומש מראשיתה, כמי שפועלת יד-ביד עם גיבורי חומש לאורך זמן רב, אני רואה חובה קדושה לעצמי להביא סו"ס לחקיקת החוק החשוב הזה"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגורש משא-נור בעצמו: "הפעם הזו, זו הפעם בה החוק יעבור. לא נמתין עוד. הגיעה השעה. הציבור מצפה לזה. נקעה נפשו של הציבור מהמהלך שמתברר משנה לשנה כטעות טרגית אף יותר משהייתה. הגיע הזמן לתקן את העוול והאיוולת לבטל את החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, לחזור הביתה". 

בני גל מגרעין חומש "ברוך ה' שאנחנו זוכים לממשלת ימין מלא מלא, שמהצעות החוק הראשונות שלה יש את הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות. גרעין חומש וישיבת חומש, שנושאים את הדגל של תיקון הגירוש וחזרה ליישובי צפון השומרון מאמינים שאפשר לתקן, ושאפשר למחוק את החרפה הזאת. תודה רבה לכל העוסקים במלאכה."

שמואל וונדי מנכ"ל ישיבת חומש "צריך לזכור שהזמן אוזל, ובעוד ימים ספורים בג"צ צפוי לדון בסוגייה. הדבר הראשון שהממשלה צריכה לעשות עם הקמתה הוא חיקוק החוק בחקיקת בזק ולהציל את ההתיישבות בצפון השומרון. נמשיך להיאבק עד שנבטל את החוק בפועל".

הצעת החוק הוגשה לראשונה בשנת 2009 ומאז הוגשה 7 פעמים. בתאריך 10.5.21 היא עברה לראשונה בקריאה טרומית. והתמיכה בחוק גדלה בכל כנסת. במהלך הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, נעקרו 4 ישובים: גנים, כדים, חומש ושא – נור. כולם נשארו בשליטה ישראלית מלאה ובשטח C, כך שתושבי הישובים נעקרו מהם ללא טעם.

עוד מבחזית החדשות

בני גל מגרעין חומש הוסיף "ברוך ה' שאנחנו זוכים לממשלת ימין מלא מלא, שמהצעות החוק הראשונות שלה יש את הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות. גרעין חומש וישיבת חומש, שנושאים את הדגל של תיקון הגירוש וחזרה לישובי צפון השומרון מאמינים שאפשר לתקן, ושאפשר למחוק את החרפה הזאת. תודה רבה לכל העוסקים במלאכה".

שמואל וונדי מנכ"ל ישיבת חומש מסר "צריך לזכור שהזמן אוזל, ובעוד ימים ספורים בג"צ צפוי לדון בסוגייה. הדבר הראשון שהממשלה צריכה לעשות עם הקמתה הוא חיקוק החוק בחקיקת בזק ולהציל את ההתיישבות בצפון השומרון. נמשיך להיאבק עד שנבטל את החוק בפועל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים