שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חיסול ברוסיה: בלוגר מקורב לפוטין נהרג בפיצוץ בבית קפה | צפו
תיעוד
ולדלן טטרסקי, אחד הבלוגרים הצבאיים המוכרים ביותר במדינה, נהרג בפיצוץ מטען חבלה בשעה שערך כנס לאנשי תקשורת | עוד 15 נפצעו | היה תומך נלהב של הפלישה לאוקראינה
הבלוגר טטרסקי

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי ולדלן טטרסקי, בלוגר רוסי מפורסם שנודע כתומך נלהב של ולדימיר פוטין ושל המלחמה באוקראינה, ואף דיווח משדה הקרב באוקראינה, נהרג בפיצוץ מטען חבלה בבית קפה בסנט פטרסבורג. לפחות 15 בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ המטען, שהכיל כ-200 גרם חומר נפץ.

הבלוגר טטרסקי | צילום: רשתות 27א'

על פי דיווחים המגיעים מסנט פטרסבורג, הפיצוץ שבו נהרג טטרסקי אירע במהלך אירוע שהוא עצמו ערך לאנשי תקשורת. עיתונאים רוסים מסרו כי המטען שהתפוצץ הוטמן בתוך פסל שטטרסקי קיבל במתנה. בתמונות מהזירה נראו זכוכיות שבורות מפוזרות ברחוב, ופצועים מדממים מחוץ לבית הקפה ההרוס.

עוד מבחזית החדשות

שמו האמיתי של טטרסקי הוא מקסים פומין, והוא נחשב לאחד הבלוגרים הצבאיים המשפיעים ביותר ברוסיה. לערוץ הטלגרם שלו יש יותר מ-560 אלף עוקבים, ומאז הפלישה לאוקראינה הוא נהג להעביר בו דיווחים שוטפים משדה הקרב. הוא עצמו הגיע לחזית ודיווח ממנה.

בספטמבר האחרון היה טטרסקי אחד מכמה מאות האורחים שהשתתפו בטקס שערך הקרמלין ובו הכריז פוטין בחגיגיות על סיפוחם לרוסיה של ארבעת המחוזות שהצבא הרוסי כבש חלקית באוקראינ.: לוהנסק, דונייצק, חרסון וזפוריז'יה. טטרסקי עורר הדים כשפרסם סרטון מתוך הקרמלין ובו הצהיר: "ננצח את כולם, נהרוג את כולם, נשדוד את כולם כמו שצריך. בדיוק כמו שאנחנו אוהבים".

על פי הדיווח, בית הקפה Street Bar Café שבו אירע הפיצוץ הערב היה שייך בעבר ליבגני פריגוז'ין, מקורבו של פוטין ומי שייסד את ארגון שכירי החרב "קבוצת וגנר".

אם הפיצוץ שבו נהרג טטרסקי הוא אכן חיסול ממוקד, הרי שמדובר בהתנקשות השנייה באישיות רוסית על אדמת רוסיה מאז תחילת המלחמה באוקראינה. באוגוסט נהרגה בפיצוץ מכונית תופת בפרברי מוסקבה דריה דוגינה, בתו של הלאומן הקיצוני אלכסנדר דוגין, שנחשב ל"אידאולוג של פוטין". ככל הנראה דוגין עצמו היה יעד החיסול, אך בתו היא זו שנכנסה לרכב במקומו.

אחרי מותה של דוגינה האשימה רוסיה את השירותים החשאיים של אוקראינה שהם אלה שעומדים מאחורי החיסול, וסביר להניח שגם הפעם מוסקבה תפנה אצבע מאשימה לקייב. באוקראינה חגגו רבים את מותו של טטרסקי, ובין השאר הפיצו בלעג את הסרטון שבו התרברב "נהרוג את כולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים