שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "חינוך מחדש": אלפי ילדים אוקראינים מוחזקים במחנות רוסיים
מחקר באוניברסיטת ייל מצא כי לפחות 6,000 ילדים אוקראינים מוחזקים בעשרות מתקני "חינוך מחדש" | הילד הצעיר ביותר הוא תינוק בן ארבעה חודשים
הקרמלין במוסקבה | צילום: ויקיפדיה

דו"ח דרמטי שנערך על ידי אוניברסיטת ייל ופורסם אתמול (שלישי) בארה"ב, קובע כי רוסיה מחזיקה ביותר מ-6,000 ילדים אוקראינים, שעל פי האוקראינים נחטפו מבתיהם בחסות המלחמה. הדו"ח קובע כי רוסיה מפעילה עשרות מחנות "לחינוך מחדש" של אלפי הילדים.

חוקרי אוניברסיטת ייל חשפו לפחות 43 מחנות שבהם מוחזקים ילדים, שרבים מהם איבדו את הוריהם או נותקו ממשפחותיהם. הדו"ח מציין המחנות מופעלים ישירות על ידי מוסקבה מאז הפלישה לאוקראינה בפברואר 2022.

עוד מבחזית החדשות

רבים מהילדים שמוחזקים במחנות ומוגדרים על ידי הרוסים כ"יתומים", הם כאלה שידוע בוודאות שהוריהם בחיים, או שיש להם קרובי משפחה ידועים שנמצאים בחיים. חלק מהילדים המוחזקים במחנות, הם כאלו שהוחזקו במוסדות חינוך ורווחה באוקראינה עוד לפני הפלישה הרוסית, או כאלה שנפלו בשבי הצבא הרוסי במהלך הלחימה באזורים שנכבשו.

נת'ניאל ריימונד, אחד ממחברי הדו"ח טוען כי "המטרה המרכזית של המחנות והמתקנים כפי שזיהינו היא חינוך מחדש למטרות פוליטיות". חלק מהילדים נשלחו כבר לאימוץ ואומנה אצל משפחות רוסיות, או לחילופין הועברו למוסדות רווחה בתחומי רוסיה.

הילד הקטן ביותר שנמצא במסגרת כתיבת הדו"ח הוא תינוק בן ארבעה חודשים, בעוד שבאחדים מהמחנות היו נערים בני 14 ומעלה שעברו אימונים והכשרה צבאית. למרות זאת, מחברי הדו"ח לא מצאו ראיות או עדויות לכך שהילדים נשלחו להילחם באוקראינה.

עוד מבחזית החדשות

שגרירות רוסיה בארה"ב הגיבה לפרסום הדו"ח ואמרה, כי על פי רוב מדובר בילדים שנאלצו להימלט מאוקראינה במסגרת הקרבות. "אנו עושים את המרב כדי לקלוט ולהגן על בני משפחה צעירים, ובמקרים של מוות או היעדרות של הקרובים, אנו מעבירים יתומים להסדרי משמורת".

לדברי ריימונד, "מה שעולה מהדוח הוא בפירוש הפרה של אמנת ז'נבה הרביעית, הקובע להגן על אזרחים בזמן מלחמה",עוד הוא הוסיף כי התחקיר מצא ראיות לביצוע מעשי ג'נוסייד מצידה של רוסיה במהלך המלחמה באוקראינה, בשל העובדה כי רוסיה מבצעת העברת ילדים למטרות של שינוי וחיסול הזהות הלאומית האוקראינית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים