שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » לקראת תקיפה באיראן: חיל הים הישראלי והאמריקאי בתרגיל משותף
חילות הים של ישראל וארה"ב בתרגיל משותף בארץ | בתרגיל משתתפים 6,400 חיילים אמריקנים וכ- 140 מטוסים וכלי שיט • צה"ל: "תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון"
מטוסי צה"ל ומפציצים אמריקאים מעל שמי ישראל | צילום: דובר צה"ל

אתמול (ראשון) החל אחד התרגילים הצבאיים הגדולים ביותר, של חיל הים הישראלי והאמריקאי, בהשתתפות שח כ-6,400 חיילים אמריקאים וכ-1,100 חיילים ישראלים. בתרגיל משתתפים גם יותר מ-140 מטוסים וכלי שיט, ובין היתר, חמקנים, מפציצים אסטרטגיים, מטוסי בקרה אווירית ולוחמה אלקטרונית.

התרגיל, המכונה "אלוני בזלת" (Juniper Oak) נערך בים התיכון ובשטח ישראל ומדמה תקיפה נרחבת של שתי הצבאות על מתקני גרעין באיראן. נוסף למטוסי הקרב, משתתפת בתרגיל גם נושאת המטוסים ג'ורג' ה' ו' בוש שמשייטת באזור.

עוד מבחזית החדשות

מטוסי התקיפה ממריאים מסיפונה של נושאת המטוסים ומתרגלים אפשרות של תקיפת אווירית, כולל שימוש בפצצות וירי באש חיה. בין המפציצים המשתתפים בתרגיל ניתן למצוא את המפציץ B-52s, מטוסי קרב מדגם -35s, F-15s, F-16s ועוד.

בצה"ל אמרו כי לצד נושאת המטוסים האמריקנית ישתתפו בתרגיל גם ספינות טילים וצוללת של זרוע הים, שיבצעו יחד יבצעו תמרון ימי. כמו כן, יבוצע תרגול של תדלוק ספינות טילים בלב ים. התרגול יבוצע בספינות טילים מסוג סער 5 על ידי מכלית אמריקנית, "להרחבת טווחי ומרחבי הפעולה של צה"ל בשגרה ובחירום".

עוד הוסיפו בצה"ל כי "חיל האוויר הישראלי והאמריקני יתרגלו מתארים שונים בשיתוף מטוסי קרב רבים, מטוסי תובלה, מסוקי חילוץ והצלה, כטמ"מים, מטוסי ביון ומפציצים אמריקנים כבדים ואף יטילו חימוש חי בדרום הארץ. בנוסף, בתרגיל ישתתפו מטוסי התדלוק הישראליים מסוג "ראם" ומטוסי התדלוק העתידיים של צה"ל, מתדלקים אמריקאים כבדים מסוג KC46, שיתדלקו את מטוסי הקרב והמפציצים יחדיו. כוחות זרוע היבשה יקיימו אימון משותף שיכלול תמרון וירי של עשרות רקטות, במהלכו ישוגרו רקטות ארוכות טווח ממערכת HIMARS האמריקנית וממשגרים ישראלים".

עוד מבחזית החדשות

דובר צה"ל מסר כי: "התרגיל יבחן את המוכנות הישראלית-אמריקנית המשותפת וישפר את הקשר המבצעי בין שני הצבאות. התרגיל ידמה תקיפת מטרות ותרגול מתארים מורכבים בשילוב מערכות תקשורת, פיקוד ושליטה משותפות".

דובר צה"ל גם הדגיש כי בעקבות התרגיל "תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון ברחבי הארץ וישמעו הדי פיצוצים באזור הדרום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים