שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חילופי השלטון: נתניהו ימנע מטקס החילופים עם לפיד
לאחר השבעת הממשלה, אבטחת נתניהו וסביבתו תעלה לרמה הגבוהה ביותר | נתניהו ימשיך את מה שהתחיל בנט ובמקום הטקס המסורתי תערך פגישת עבודה עם לפיד
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מחר (חמישי) תושבע הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו, ללא טקס החילופים הרשמי עם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד. למרות המסורת, ראש הממשלה המיועד לא רוצה לקיים טקס עם יאיר לפיד ובמקומו צפויים השניים להיפגש לפגישת עבודה וחפיפה מסודרת.

מחר מיד עם השבעת הממשלה, יזכה נתניהו להגברת האבטחה עליו ובמערכת הביטחון נערכים לביצוע השינויים. גם היום, נתניהו מאובטח ברמה הכמעט הכי גבוהה בשל היותו ראש הממשלה המיועד. גורמים ביטחוניים טוענים שגם ילדיו של נתניהו יאובטחו על ידי יחידת "מגן". היחידה ממלכתית לאבטחת שרים במשרד ראש הממשלה.

עוד מבחזית החדשות

לעומת זאת, גם בשעה זאת לא ברור מה תהיה האבטחה לה יזכו לפיד ובנט, ראשי הממשלה לשעבר והשאלה תידון בפתח הממשלה החדשה. יש לציין כי נתניהו כראש האופוזיציה ביקש להאריך את אבטחת ראשי ממשלה לשעבר למשך 20 שנה באופן אוטומטי. כיום מי שידון בשאלה, תהיה ועדת השרים לשב"כ, שהוא גוף פוליטי לחלוטין.

לפיד, כראש האופוזיציה המיועד, יאובטח בכל מקרה ברמה הגבוהה ביותר משום שמדובר בסמל שלטון, אך הוועדה תצטרך לקבוע האם הוא יאובטח במשך 20 שנה כראש ממשלת מעבר בלבד.

שאלה נוספת שעולה היא היכן יהיה המעון הרשמי של ראש הממשלה, מכיוון שהשיפוצים בבלפור עתידים להימשך עוד שנה וחצי לפחות. נתניהו עדיין לא הודיע היכן יתגורר, אך היחידה לאבטחת אישים נערכת לאבטחה בכל מקום שיבחר. ההערכה כרגע היא שהמעון הרשמי יהיה בביתו ברחוב עזה בירושלים, שהוא רק כמה מאות מטרים מבלפור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים