שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חילופי אש בשכם: מבוקשים בטחוניים ואזרחיים נעצרו
"שובר גלים"
אחמד בסאם חראז, אסיר משוחרר המעורב מזה חודשים בביצוע פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל, נעצר הלילה בשכם | בתוך כך, שמועות על אירוע בטחוני חריג בגבעת זאב

במבצע משותף של כוחות הביטחון נעצר מבוקש החשוד בביצוע פיגועי ירי במרחב העיר שכם. לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"ס מג"ב איו"ש פעלו הבוקר בעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון ועצרו את אחמד בסאם חראז, בן 22 משכם הינו כלוא לשעבר על מעורבות בפעילות צבאית בשל ייצור מטענים וסחר באמצעי לחימה. כמו כן, חראז מעורב מזה חודשים בביצוע פיגועי ירי לעבר כוחות הצבא במרחב העיר שכם. במהלך מעצרו אותרו אקדח וציוד צבאי. במהלך הפעילות נשמעו קולות ירי במרחב, הלוחמים ירו לעבר מקור הירי. כמו כן, מספר חשודים השליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו בירי לעברם. זוהתה פגיעה.

בנוסף, הכוחות עצרו מבוקש נוסף בחרבת שייח אחמד שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים ובין היתר פעלו בכפר ואדי סימן שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. המבוקשים שנעצר הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל ופקחי רשות הטבע והגנים במנהל האזרחי עצרו חשוד בציד בלתי חוקי כשברשותו נתפסו חיות בר מוגנות. הלילה, במסגרת פעילות של לוחמי מג"ב איו"ש, פקחי רשות הטבע והגנים וכוחות צה"ל, פשטו הכוחות על ביתו של חשוד פלסטיני, תושב הכפר א-שייח' אחמד שבחטיבה המרחבית אפרים לאור מידע שהתגבש ביחידה המרכזית של מג"ב מרכז אודות מעורבותו של החשוד בציד בלתי חוקי.

בחיפוש בביתו של החשוד, נתפסו צבי ארץ ישראלי ו- 4 חוחיות המוגדרות כחיות בר מוגנות שנמצאות בסכנת הכחדה. החשוד, נעצר במקום והועבר יחד עם הממצאים לחקירה ברשות הטבע ומשטרת ישראל. ברשות הטבע והגנים מציינים כי בישראל שלושה מיני צבאים: הצבי הארצישראלי, צבי הנגב וצבי השיטים, המוגנים על פי החוק להגנת חיית הבר (תשט"ו 1955) ואסורים בצייד. עם זאת בעשורים האחרונים נמצאים מינים אלה בסכנת הכחדה עקב צייד בלתי חוקי, ריבוי יתר של תנים וזאבים הטורפים את העופרים והקטנת שטחי מחייה טבעיים שהפכו לשטחים חקלאיים ועירוניים.

בתוך כך, שמועות על אירוע ביטחוני חריג שהתרחש בגבעת זאב, הביאה את עינת אמיר, דוברת המועצה לפרסם את ההודעה שלהלן: "מאז ליל אמש רוחשות ביישוב שמועות מטעות ושגויות על כביכול אירוע ביטחוני שארע בתחום היישוב. נדגיש כי המדובר בשמועות חסרות אחריות שאין להתייחס אליהן. להלן העובדות: אמש בשעה 21:30 לערך, במסגרת פעילות מבצעית של כוח משמר הגבול, אותר זורק בקת"ב (בקבוק תבערה) סמוך לגדר ההפרדה באזור גבעון החדשה. הבחור נורה ונעצר. מחלקת הביטחון עומדת בקשר ישיר עם כוחות הביטחון ותגברה סיורים בנקודות החשובות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים