שיתוף
תגובות
חדשות » חיזוק קשרי ישראל פולין: לראשונה מזה שש שנים הגיעה משלחת רשמית
חברי פרלמנט פולנים הגיעו לביקור רשמי ראשון בארץ לראשונה מזה 6 שנים | המשלחת תדון בחידוש מסעות הנוער הישראלי לפולין
נשיא פולין אנדז'יי דודה | צילום: Lukasz Machowczyk, שאטרסטוק

משלחת רשמית ראשונה הכוללת 13 חברי פרלמנט פולנים, הגיעה אמש (ראשון) לביקור בן ארבעה ימים בישראל, כדי לחדש את הקשרים הפרלמנטריים בין שתי המדינות, לאחר שבשנים האחרונות צומצמו בעקבות הקורונה והמשבר המדיני. זהו ביקור פרלמנטרי ראשון של משלחת פולנית בישראל לאחר שש שנים.

חברי המשלחת ידונו על חידוש משלחות הנוער הישראלי לפולין, שפסקו בשל חילוקי דעות בין המדינות על תוכן ואבטחת הביקורים. בנוסף, בכוונת המשלחת לייסד מחדש את קבוצת הידידות ישראל-פולין לאחר שנים.

עוד מבחזית החדשות

במהלך הביקור צפויים חברי הפרלמנט להיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה טור-פז וחברי כנסת נוספים. כמו כן, תלמד המשלחת על תשתיות ניהול משברים ותגובות לשעת חירום. למשלחת מתוכננת פגישה ברשות הלאומית לניהול חירום של משרד הביטחון ובבית החולים רמב"ם בחיפה. המשלחת תסייר גם בגבול הצפון ותצפה במנהרת טרור של חיזבאללה.

בראש המשלחת עומדים הסנאטורית בייאטה מאלצ'קה ליברה שמכהנת כיו"ר ועדת הבריאות של הסנאט, ומיכל קמינסקי שמשמש כסגן יו"ר הסנאט הפולני. בנוסף משתתפים במשלחת הפולנית שר החקלאות ופיתוח הכפר לשעבר, סגנית יו"ר ועדת צדק וזכויות אדם, סגנית יו"ר ועדת הכלכלה והפיתוח וסגנית יו"ר ועדת החינוך.

את המשלחת יזם ארגון ELNET, שפועל לחיזוק הקשרים בין ישראל ואירופה. הביקור מתקיים בברכת שגריר ישראל בפולין יעקב ליבנה שאף נפגש עם חברי המשלחת לפני צאתם ותדרך אותם. ליבנה אמר: "חברי המשלחת יקיימו פגישות חשובות בכנסת ויסיירו ברחבי המדינה, כולל בגבול הצפון. זו משלחת פולנית ראשונה שמגיעה לארץ לאחר כארבע שנים".

ד"ר עמנואל נבון, מנכ"ל ELNET ישראל, אמר כי "זהו ביקור היסטורי שנועד לפתוח דף חדש ביחסים בין ישראל לאירופה. פולין הוכיחה את עצמה כבעלת ברית אמינה ורבת ערך בברית המערבית נגד מלחמת התוקפנות של רוסיה באוקראינה. ככל שרוסיה משדרגת את קשריה הצבאיים עם איראן, יש הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה בין פולין וישראל. זהו אירוע משמעותי הן לישראל והן לפולין".

עוד מבחזית החדשות

מרתה קוביצקה, מנכ"לית ELNET פולין, אמרה כי "המשלחת הזו לישראל חשובה לא רק ליחסים דיפלומטיים, אלא גם להזדמנות ללמוד מהמומחיות של ישראל בהתמודדות עם האתגרים היומיומיים הנגרמים מסכסוך כמו אבטחת גבולות, מתקפות סייבר על תשתיות קריטיות וחוסן קהילתי. לישראל יש כמה מהמומחים הטובים בעולם להתמודדות עם טראומת מלחמה ו-PTSD וביקור זה עשוי להוביל להזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה בין שתי המדינות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים