שיתוף
תגובות
חדשות » חידון התנ"ך לנוער: במקום השני זכתה ילדה דרוזית בת 11
מירה בת ה-11 מהעדה הדרוזית הגיעה יחד עם חברתה למקום השני | מירה: "רציתי להשתתף בחידון התנ"ך כדי ללמוד על התרבות של הסובבים אותי״
חידון התנ"ך לנוער | צילום: פייסבוק

בחידון התנ"ך לנוער שנערך השבוע בירושלים בלטה מירה חסייסי בת ה-11 מהעדה הדרוזית. לאחר מרתון של לימודי תנ"ך הגיעה יחד עם חברתה איילה סעדון להישג מרשים ולאחר קרב צמוד זכתה במקום השני. בשיחה עם N12 סיפרה מירה כיצד הגיעה ללימודי התנ"ך: "רציתי להשתתף בחידון התנ"ך כדי ללמוד על התרבות של הסובבים אותי״.

מירה מתגוררת כיום בשכונת בית הכרם בירושלים, אך משפחתה הגיעה מדאלית אל-כרמל. ״ההכנות לחידון היו מפרכות״, סיפרה. ״התכוננתי הרבה דרך המחשב וכמובן שקראתי בתנ"ך עצמו. חברה שלי איילה סעדון עזרה לי להבין את החומר ואת כל התרבות. עבדנו הרבה יחד, נפגשנו והתכתבנו. הסיפור האהוב עליי בתנ"ך הוא הסיפור של משה רבינו. עניין אותי במיוחד לקרוא איך עם ישראל התקדם ממשפחה קטנה שיצאה מכנען ובמשך ארבעים שנה של הליכה במצרים כדי להגיע לארץ ישראל״.

עוד מבחזית החדשות

עוד סיפרה מירה "אני מאוד אוהבת את התנ"ך, ללמוד על תרבות חדשה ועל ההיסטוריה שלה. בזמן שאני לומדת, אני זוכרת שהתרבות הדרוזית מאוד קרובה ליהדות. אנחנו מאמינים ביתרו שהוא נביא חשוב מאוד אצל הדרוזים, לכן הכרתי חלק מהסיפור של משה. בשבילי ללמוד תנ"ך זה לשלב בין השורשים שלי לבין הסביבה שאני חיה בה".

מירה סיפרה כי היא רואה עתיד בלימודי התנ"ך ומקווה להתמודד יום אחד בחידון התנ"ך העולמי לנוער: "אני חושבת שאני רוצה להתקדם ולהשקיע, ואם תהיה לי הזדמנות אשמח לקחת חלק בחידון התנ"ך העולמי״.

ראדה חסייסי, אימא של מירה סיפרה: "מאוד התלהבתי שהיא מתמודדת בחידון התנ"ך, מירה תלמידה חרוצה שיש לה הרבה תחומי עניין. הייתה לה עבודת צוות מדהימה יחד עם החברה שלה. הן נפגשו ולמדו בצורה רצינית לקראת התחרות. אני שמחה שהבנות הגיעו למקום מכובד״.

חידון התנ״ך הירושלמי, נערך במסגרת "שבוע החינוך הירושלמי" בנושא "חינוך מצוין בעיר מצוינת". האירוע התקיים בתיאטרון ירושלים ולגמר התחרות עלו 20 תלמידים ותלמידות מבתי ספר ברחבי העיר. במקום הראשון בתחרות זכו עלמה נבון וינאי מונסנגו.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר באירוע: "אני מברך את הזוכים בחידון התנ"ך הירושלמי שנערך במסגרת אירועי שבוע החינוך בעיר הבירה, המתקיים בסימן "חינוך מצוין-בעיר מצוינת". זכייתן של מירה, התלמידה הדרוזית וחברתה איילה במקום השני, מסמלת יותר מכל את החינוך הירושלמי המגוון והמצוין, שמעבר לפדגוגיה, מנחיל גם ערכים רבים ובהם ערכי מורשת והיסטוריה אוניברסליים״.

״זהו כבוד גדול שתלמידה ממוצא דרוזי וחברתה זוכות במקום השני, וזו עדות לכך שבמערכת החינוך בירושלים, כל תלמיד ותלמידה יכולים להתפתח ולהעמיק בכל תחום שמעניין אותם ושבו יבחרו״, הוסיף ראש העיר. ״נמשיך לפעול ולחבר את תלמידות ותלמידי העיר ולחנכם למצוינות, למנהיגות, לפתיחות, לסקרנות״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים