שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חוק היועמ"שים יקודם במושב הקיץ, גם אם החקיקה תיעצר
בקואליציה נחושים להעביר את חוק היועצים המשפטיים בראש סדר העדיפויות | החוק צפוי לעבור בנוסח המחמיר, ולפיו היועצים המשפטיים יהיו משרות אמון
שר המשפטים יריב לוין | צילום: חדשות 12

אמש (ראשון) דווח ב"מהדורה המרכזית" כי לפי גורמים בקואליציה, הממשלה הציבה את קידום חוק היועצים המשפטיים בראש סדר העדיפויות והחוק יקודם גם אם הרפורמה תעצר.

למרות שבתחילה חשבו בקואליציה להעביר את החוק בגרסתו המרוככת, ועל פיה המלצת היועצים המשפטיים לא תהיה מחייבת, אבל הם יישארו גורמים בלתי תלויים, כמו גם שהיועצים המשפטיים הנוכחיים יישארו בתפקידם.

עוד מבחזית החדשות

בפועל, עקב השהיית הרפורמה המשפטית, נראה כי החוק יועבר בנוסח המחמיר יותר, כך שהיועצים המשפטיים יהיו למשרות אמון שאותם ימנו הפוליטיקאים בעצמם. מדובר במהלך דרמטי, שכן היועמ"שים הם שומרי הסף הבוחנים כל החלטה שמתקבלת בממשלה. החלטות שרובן לא מגיעות לכותרות ולידיעת הציבור הרחב.

החוק, אמור להיות היעד המרכזי של הממשלה בכנס הקיץ שיחל בעוד כשבועיים. המהלך שצפוי לזכות לקידום משמעותי בשבועות הקרובים, מוגדר בעיניי מתנגדי הרפורמה המשפטית חמור לא פחות מהרפורמה עצמה.

באופוזיציה כבר החלו להישמע קולות התנגדות לחוק היועצים המשפטיים. ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס לפרסום "במהדורה המרכזית" והבהיר כי "אם הידיעה הזו אכן נכונה, הקואליציה לא רוצה הידברות ולא משא ומתן".

בהצעת חוק היועמ"שים, שהונחה על שולחן ועדת החוקה בחודש ינואר, נכתב כי "עצה משפטית שתינתן לראש הממשלה, לממשלה או לאחד משריה לא תחייב אותם ולא יהיה בה כדי לשנות את המצב המשפטי עבורה. הממשלה, ראש הממשלה וכל שר משרי הממשלה רשאים לדחות את העצה המשפטית ולפעול בניגוד לה".

יריב לוין, שר המשפטים ומי שהניח את הצעת הרפורמה על השולחן, טען אז כי "היועצים המשפטיים הם לא עוד כפיפות של הממשלה לדרג לא נבחר. היועמ"שים כשמם כן הם: יועצים – ולא מחליטים".

הצטרפו ועקבו אחר

10 תגובות

  1. ככה זה כשהיועמשית עושה מה שבא לה ומסיגה גבול בתפקיד שלה. היא דופקת את כל מי שבא אחריה. די לדיקטטורה של בג"ץ.

  2. הממשלה צריכה למשול במדינה אבל מה שמעניין את הממשלה הזו זה רק למשול על בית המשפט והיועמשים…לקבל מתנות מיליונים ורק לסחוט ולנצל כמה שיותר מהמדינה כלומר, מאזרחיה שעובדים ומשלמים מיסים…אבל לא מושלים במדינה, לא מורידים את יוקר המחיה, לא עושים מה שצריך למען הבטחון.. בקיצור, ממשלה הכי גרועה שהיתה לנו אי פעם!!!

    1. עם יועמ"ש שנענס לתרדמת בממשלת לפיד בנט פתאום מתעורר וכל אשא היא עושה זה לעצור כל מהלך של ממשלת נתניהו עם מצב שכזה קשה מאוד למשול אז לא פיטרו אותה אז מחוקקים את חוק פיצול הכוח הבלתי מוגבל של היועמ"ש אז מה כאן לא תקין אצל השמאל כלום לא תקין מכיוון שהם באופוזיציה יצאו להפגנות נגד הרפורמה שנעצרה אבל ההפגנות לא

    2. כשהיועמשית עושה מה שבא לה ועוצרת את הממשלה מלפעול כפי שבוחריה מצפים ממנה, צריך לעצור אותה ולהראות לה את מקומה. די לדיקטטורה של בגץ

  3. שוב צריך הסברה מאסיבית הרי האופוזיציה בטוח ישוב ויטען דיקטטורה כשבפועל המצב היום הוא דיקטטורה חייבים להסביר את האבסורד הקיים היום בכל הצבעים שלה האיך שפקיד שניתנה לה סמכות שלא כדין מהבגץ למשול על הממשלה. אי אפשר לסמוך שהציבור מבין על אף שהדבר פשוט התעמולה השקרית של שמאל מבלבל לאנשי טמבלויזיה את הראש איו טיפש כבעל הנסיון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים