שיתוף
תגובות
חדשות » חוקרי המכס: חשד להברחת מיליוני ליטרים של סולר מדובאי
שני מנהלים בחברת "שמני תעשייה בע"מ" נעצרו בחשד כי הבריחו לארץ כמויות של סולר במסווה של חומר תעשייתי פטור ממס, במטרה להתחמק מתשלום מס של כ-11 מיליון שקל
מיכלית דלק | צילום: קבוצת שביט

חוקרי רשות המיסים פשטו אמש (שני) על משרדי חברת שמני תעשייה בע"מ ועצרו שני מנהלים בחברה, החשודים בניסיון להבריח לארץ מיליוני ליטרים של סולר במסווה של חומר תעשייתי פטור ממס. הפשיטה הגיעה בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כחודש ברשות המיסים.

מחומר החקירה עולה, כי החברה ייבאה את הסולר מדובאי דרך מצרים והצהירה כי מדובר בתזקיק שעווני, תוצר לוואי של נפט גולמי המשמש בתעשייה ופטור ממס. המטרה הייתה, כך על פי החשד, להתחמק מתשלום מס בסך כולל של כ-11 מיליון שקל.

עוד מבחזית החדשות

החומר שיובא לארץ אוחסן במתקן מילואות לצורך בדיקה, והחברה התחייבה שלא תעשה בו כל פעולה עד לקבלת תשובות מהמעבדה. בעקבות הפעלת אמצעים מודיעיניים ומבצעיים על ידי יחידות שונות במכס בשיתוף מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה, התגלה כי החברה מבריחה את הסולר בשעות הלילה המאוחרות ובסופי שבוע באמצעות מכליות, למתקני מילוי בדרום הארץ.

בית משפט השלום בחיפה שיחרר את החשודים בתנאים מגבילים.

סנגורו של החשוד, עו"ד יואב סגל, טען בבית המשפט: "אנו משוכנעים שמדובר באי הבנה שתתברר במהרה". לדבריו, "בחודש ינואר בו בוצעו המעשים, הוא לא עבד בחברה החשודה אלא בחברה מתחרה. הטענה בבקשה שהחשוד היה מנהל פעיל . אינני יודע מה זה אומר מנהל פעיל. כאשר אדם עובד כשכיר בחברה מתחרה, לא ברור איך הוא יכול להיות בעת ובעונה אחת מנהל פעיל בחברה שאותה עזב. אין לו תיק פורמאלי בחברה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים