שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חוסר תקשורת? תושבי עיירה באירלנד החליטו – אין טלפונים לילדים
תושבי העיירה גרייסטונס באירלנד לא לאפשר לילדים לקבל טלפון נייד עד שיגיעו לגיל חטיבת ביניים | לטענתם הטלפונים מקצרים לילדים את הילדות
טלפון חכם | צילום: Kostenko Maxim, שאטרסטוק

תושבי העיירה גרייסטונס באירלנד החליטו להילחם בתופעת ההתמכרות של ילדים לטלפונים ניידים. במסגרת המאבק החליטו הורי התלמידים בכל שמונת בתי הספר היסודיים בעיירה, שלא לאפשר לילדים לקבל טלפונים ניידים עד שיגיעו לגיל חטיבת ביניים.

ועד ההורים בבתי הספר המקומיים הודיע כי ההחלטה למנוע מילדי העיירה להשתמש בטלפונים ניידים התקבלה עקב החששות שהטלפונים החכמים גורמים להתמכרות וחרדות וגם חושפים את הילדים לתכנים לא ראויים. על פי ההסכם שנחתם בין ההורים, הילדים לא יקבלו גישה לטלפונים ניידים בבתים, בבתי הספר ובכל מקום אחר, עד שיגיעו לגיל חטיבת ביניים.

עוד מבחזית החדשות

מי שעמדה מאחורי היוזמה היא מנהלת בית ספר מקומי, שהסבירה מה עומד מאחורי ההחלטה. "הילדות הולכת ומתקצרת. ילדים בני תשע החליטו לבקש סמארטפונים. זה החל להתרחש בגיל צעיר יותר ויותר, יכולנו לראות את זה מתרחש לנגד עינינו".

היוזמה החדשה זכתה להד נרחב בתקשורת האירית, ושר הבריאות האירי סטיבן דונלי החליט להמליץ עליה כמדיניות לאומית ולמנוע מילדי המדינה גישה לטלפונים ניידים עד להגיעם לחטיבת הביניים. "אירלנד יכולה וחייבת להיות מובילה עולמית בהתחייבות שילדים וצעירים לא יהיו יעד ולא יפגעו מהאינטראקציות שלהם עם העולם הדיגיטלי. עלינו להקל על ההורים להגביל את התוכן שילדיהם נחשפים אליו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים