שיתוף
תגובות
חדשות » חולדאי בועידת ישראל לעסקים" "אין כלכלה בלי חינוך"
סדרי עדיפויות
לטענת ראש עיריית תל אביב "כלכלה משגשגת מורכבת מסדר עדיפויות נכון" מדינת ישראל אינה מצליחה לקיים את הנוסחה כי הממשלות עסוקות בהישרדות פוליטית
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי | צילום: עיריית תל אביב

היום (רביעי) נפתחה וועידת ישראל לעסקים של גלובס בתל אביב. את הוועידה כובד לפתוח ראש העיר המארחת רון חולדאי שהצהיר "כראש העיר המארחת, נהוג לפתוח בשבח האכסניה המארחת. חברות וחברים, לא יכול להיות שבוועידה שמתקיימת חמישה ימים לפני בחירות, וכותרת המשנה היא "חייבים לדבר על כלכלה", אין ולו מושב אחד שעוסק בחינוך. אין כלכלה בלי חינוך, ובטח שלא כלכלה משגשגת".

עוד אמר חולדאי "כלכלה משגשגת מורכבת מסדר עדיפויות נכון. היא מורכבת מתכנון ארוך טווח, לצד יכולת להגיב לשינויים. היא מורכבת משיתופי פעולה. זו אינה נוסחה מסובכת, אך מדינת ישראל, ממשלה אחרי ממשלה, אינה מנסה ואינה מצליחה לקיים את הנוסחה הזאת. למה? כי הממשלות שלה עסוקות בהישרדות פוליטית וממילא מבינות שהחלטותיהן אינן מבוצעות בסופו של דבר".

לטענתו "הכלכלה היא כלי, לא מטרה, והיא לא משגשגת אם החברה לא משגשגת. החברה הישראלית, גבירותיי ורבותיי, מדשדשת ומתפוררת. תסתכלו על מערכת החינוך המיוחד. עד שנת הלימודים הזו, הסתיים יום הלימודים ברבע לחמש אחר הצהריים. השנה, בגלל מחסור אקוטי בכוח אדם, הממשלה החליטה שיום הלימודים יסתיים בשלוש ורבע. אני שם בצד את המשמעויות שיש למהלך הזה ומתמקד רק במשמעות הכלכלית, ההורים צריכים למצוא איך לממן פתרונות לסיום המוקדם של יום הלימודים, או להתפטר מהעבודה. המשמעות של השחיקה הנפשית והפיזית שלהם רק הולכת ומתעצמת".

לדעתו של חולדאי, "האם זה קורה כי השמיכה קצרה מדי, כי אין למדינת ישראל כסף? לא. למדינת ישראל יש כסף, אבל לממשלה שלה, לממשלותיה לאורך השנים, אין סדר עדיפויות נכון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים