שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חה"כ סעדה בהצעת חוק: סמנכ"לים יהפכו למשרות אמון
ההצעה נועדה לאפשר לשר לממש בצורה טובה יותר את מדיניותו | החיסרון הוא, שהמהלך עשוי ליצור תחלופה גבוהה במשרדים ואיבוד הניסיון המצטבר של הפקידים הבכירים
חבר הכנסת משה סעדה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ משה סעדה מהליכוד הגיש היום (חמישי) הצעת חוק לשינוי בשירות המדינה. על פי הצעת החוק, סמנכ"לים במשרדי הממשלה יהפכו למשרות אמון של השרים בדומה למנכ"לים.

ההצעה הוגשה על ידי סעדה ללא שתיאם זאת עם חבריו לקואליציה. בתגובה אמר סעדה "מאמין שכפי שהשגתי תמיכה לחוק מח"ש והוא עבר את וועדת שרים לחקיקה כך יקרה גם עם החוק הזה". מדובר בשינוי דרמטי של המינויים בשירות המדינה, מכיוון שכיום בכל משרד יש שורה של סמנכ"לים שמכהנים כראשי אגפים בכירים, כמו סמנכ"ל כספים, סמנכ"ל כוח אדם וכדומה.

עוד מבחזית החדשות

מינוי סמנכ"לים כיום, נעשה בשיטת המכרזים ולא כמשרות אמון. מדובר בהפיכה של משרות רבות בשירות המדינה למשרות אמון. הטענה של סעדה היא כי שר במשרד שרוצה לעשות שינויים אמיתיים גם אם הוא ממנה מנכ"ל במשרת אמון, בסוף הפקידים הבכירים הם אלה שמבצעים את המדיניות. פעמים רבות זה לא קורה מכיוון שהשר הוא ואילו הם בעלי קדנציות ארוכות יותר.

לעומת זאת, החיסרון בחוק הוא, שעלולה להיות תחלופה גבוהה במשרות הללו, בהתאם לקצב תחלופת הממשלות בישראל. במצב זה לא יהיו אנשים בעלי ניסיון רב במשרדים, ויאבד הניסיון רב השנים של הפקידים הבכירים במשרדי הממשלה.

עוד מבחזית החדשות

בהוראות המעבר החוק קובע כי כל הסמנכ"לים שמכהנים בתפקיד ערב חוק זה יהפכו עד סיום הקדנציה שלהם להיות משנה לסמנכ"לים שיבחרו במשרות אמון, זאת כדי למנוע פיטורים של אנשים שנמצאים כעת בתפקידים אלה. בתום כהונתם יבוטל התפקיד של משנה לסמנכ"ל ולא ימנו אחרים תחת הסמנכ"לים שייבחרו למשרות אמון לפי החוק החדש.

בדברי ההסבר לחוק כתב סעדה: "מטבע הדברים, ניהול משרד ממשלתי כרוך בעבודה רבה ועומס רב, ורבות מהמשימות שיש לבצע מוטלות למעשה על הדרגים הכפופים למנהל הכללי, הם סגניו, המופקדים על ניהולו השוטף של המשרד וביצוע משימותיו. כאשר הסגנים אינם אנשי אמון של השר או המנהל, נמצא פעמים רבות שמדיניות השר אינה מיושמת בשל מחלוקות. לפיכך, הצעת חוק זו מבקשת להפוך את תפקיד סגן המנהל הכללי במשרדי הממשלה למשרת אמון"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים