שיתוף
תגובות
חדשות » חה"כ סון הר מלך: "דין בנימין כדין תל אביב"
חה"כ צייצה כי "סייר ביטחון בת"א שמחסל מחבל זוכה לתשואות, אבל כשיהודי מגן על חייו בבנימין הוא נעצר" | הציוץ שעורר סערה
הכפר בורקה | צילום: ויקיפדיה

חברת הכנסת לימור סון הר מלך צייצה הערב (מוצ"ש) בטוויטר, בעקבות פיגוע הירי בתל אביב שבו נרצח הסייר אמיר חן, ובמקביל מותו של נער פלסטיני אתמול בכפר בורקה, לאחר עימותים עם מתנחלים.

הר מלך כתבה: "דין בנימין כדין תל אביב! כאשר סייר ביטחון בתל אביב מחסל מחבל הוא זוכה לתשואות מכל גורמי הביטחון אבל כשיהודי מגן על חייו בבנימין מפני המון ערבי הקם להורגו הוא נעצר בעודו פצוע".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתבה הר מלך: "מציעה למערכת הביטחון להפנות את כוחותיה לטיפול בקני הטרור במקום לרדוף את תושבי בנימין האוחזים במסירות בארצנו!". כאמור, הציוץ של חברת הכנסת הגיע לאחר שאמש, לאחר עימותים עם מתנחלים, נהרג הנער הפלסטיני, קוסאי מעטאן בן ה-19.

מדובר צה"ל נמסר לאחר האירוע: "הטענות כי צה״ל וכוחות הביטחון התמהמהו בהגעתם לאירוע סמוך לכפר בורקה, אינן נכונות ומציגות מצג שקרי. מהתחקיר עולה כי ההתקהלות במרחב החלה בערב שישי באזור השעה 19:00. באזור השעה 20:07 התקבל דיווח פלסטיני ראשוני על חיכוך במרחב. כוחות צה״ל סרקו במרחב שהתקבל, ולא איתרו את החיכוך מאחר והמיקום שהתקבל היה שגוי. בשעה 20:52 התקבל לראשונה דיווח מאיש ביטחון אזרחי אודות חיכוך בין מספר פלסטינים לתושבי מאחז "עוז ציון". בשעה 21:09 לערך התקבל מיקום מדויק של העימות, וכוח צה״ל הגיע בשעה 21:20 למיקום האירוע, לאחר שבוצע ירי".

הערב פורסמה גם הגרסה של ארגון "חוננו" שמייצגת את החשודים במעשה. לטענת הארגון, "עשרות פורעים ערבים מהכפר בורקה תקפו רועי צאן בבנימין באמצעות אבנים, אלות וזיקוקים באופן קשה". עוד אמרו כי "האירוע החל כשמספר ערבים התקרבו לרועה צאת ואיימו עליו. בשלב זה, הזעיק רועה הצאן שחש בסכנה מספר תושבים נוספים שיסייעו לו, אלא שאז החלו עשרות פורעים ערבים לתקוף אותם בצורה מסכנת חיים – והם הזעיקו את כוחות הביטחון וכוחות אזרחיים לסייע להם".

עוד מבחזית החדשות

ב"חוננו" טוענים שהירי שבוצע היה לצורכי הגנה עצמית בלבד. "הפורעים ירו לעבר המתיישבים זיקוקים וסלעים מטווח אפס, ואחד המתיישבים ספג סלע בראשו ונפצע באורח קשה". בשלב זה, סיפרו כיצד ביצע את הירי: "בכוחותיו האחרונים, הצליח להגן על עצמו באמצעות שימוש בנשקו האישי שאותו הוא מחזיק ברישיון".

עו"ד נתי רום מארגון "חוננו" מסר בצאת השבת: "מדובר בנס, מרשי הוא נפגע פיגוע קשה. בנס ובתושייה הוא וחבריו נמצאים כעת בחיים". הוא דרש מהמשטרה ומהשב"כ לאתר את הפורעים הערבים: "זה היה ניסיון רצח של קבוצת יהודים, לינץ' של ממש".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים