שיתוף
תגובות
חדשות » חגיגות בגוש הימין: שקד בירכה את נתניהו ״שיזכה להקים ממשלת ימין יציבה״
בחירות 2022
במערכת הפוליטית מגיבים על תוצאות המדגמים | יו"ר הליכוד בנימין נתניהו שוחח עם ראשי מפלגות הימין | יו"ר ש"ס אריה דרעי שיבח את הישג מפלגתו
יו״ר הליכוד בנימין נתניהו בנאום הלילה במטה הליכוד | צילום: צילום מסך

יו״ר ש״ס אריה דרעי הגיע הערב (שלישי) למטה מפלגתו בירושלים שם חגגו אלפי הפעילים את ההישג של המפלגה לפי המדגמים, 10-11 מנדטים. דרעי בירך על ההישג ואמר, "ש״ס זכתה בהישג אדיר והיא תחזור בקרוב להנהגת המדינה. נפעל בכל הכוח למען השכבות החלשות, למען חיזוק הזהות היהודית של ישראל ולמאבק ביוקר המחיה, אנחנו מתכנסים כאן כדי להודות לקב״ה ולהגיד דבר אחד; רוב האזרחים במדינת ישראל רוצים מדינה יהודית". עוד הוסיף ואמר, "מאמינים בבורא עולם. המצביעים רוצים שתהיה מדינה עם זהות יהודית ולכן הם הצביעו בכל כוחם נגד הממשלה שרצתה למחוק את הזהות היהודית, הציבור אמר גם דיי לאכזריות, אנחנו רוצים ממשלה עם חמלה שתעזור לעניים ותעזור לשכבות החלשות וזה מה שאנחנו נעשה בע״ה".

חבר הכנסת דודי אמסלם בירך על התוצאות ואמר "בתנאי הפתיחה, בוודאי שאני שמח, אני מקווה שזה עוד יעלה. עשיתם מבן גביר אויב האומה. הממשלה שהייתה עכשיו לא הצליחה לשלוט במדינה. היו לנו המון ראשי ממשלה. אף אחד לא ספר אחד את השני לא התנהלה מדינה סתם חרטה. קמים בבוקר ואומרים אנחנו אחלה. בוודאי שאהיה שר המשפטים. אנחנו נקים ממשלה לאומית, רוב העם היהודי רוצה את זה. אני מתעקש על זה. מה שהיה לא יהיה יותר. אנחנו נחזק את הזהות היהודית ואת המשילות".

אמיר אוחנה שר הפנים לשעבר מטעם הליכוד, פרגן לאיתמר בן גביר יו"ר עוצמה יהודית ואמר "בן גביר יכול לקבל את התפקיד של השר לביטחון פנים. האידיאל היא ממשלה לאומית ימנית. הדבר הראשון זה שינויים במערכת המשפט. קודם כל נתניהו אמר שצריך רפורמות ושינויים במערכת המשפט אבל לא המשפט שלו".

חברת הכנסת מירי רגב הביעה אופטימיות זהירה ואמרה "אנחנו צריכים להמתין לתוצאות האמת אבל אם זה הכיוון, ראש הממשלה הבא הוא בנימין נתניהו, העם אמר את דברו. אני רוצה להגיד שהציבור הישראלי בא להצביע כהצבעת מחאה על ממשלה של תומכי טרור, יש לנו עוד לילה ארוך".

שרת הפנים ויו"ר הבית היהודי איילת שקד, שלא עברה את אחוז החסימה, הודתה הערב (שלישי) לפעילי מפלגתה, ואמרה, ״נלחמנו כמו אריות, ידענו שזה קרב קשה מאוד, אבל הלכנו עם האמת שלנו, עם האידיאולוגיה שלנו והקול שלנו הוא קול מאוד חשוב, נמשיך להשמיע את הקול הזה. בנוסף שקד בירכה את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ״שיזכה להקים ממשלת ימין יציבה לארבע שנים שתחזיר את המדינה לתפקוד״.

לעומת זאת שרים מגוש השמאל הביעו את אכזבתם מתוצאות הבחירות: חילי טרופר שר התרבות והספורט חילי מהמחנה הממלכתי ביקש להמתין לתוצאות האמת. "היה לנו טוב והיה לנו רע לא פחות, את הארץ שלי אני אוהב ואני אמשיך לאהוב אותה. אני רוצה לחכות לתוצאות האמת. אמרתי ואני חוזר – התוצאות שלנו טובות יותר ומקווה שנקום לבוקר עם תוצאות טובות יותר, בכל מקרה נשרת את העם מאיפה שהעם החליט".

יואל רוזבוזוב שר התיירות מ"יש עתיד" הגיב הערב "כולנו עוצרים נשימה לא בפעם הראשונה, כמו בלוטו, לצערי זה לא לוטו זו המדינה שעלולה לקבל פה ממשלה קיצונית. יש הרבה אפשרויות, ברגע שלא יהיה לנתניהו 61 הכול פתוח".

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי אמרה הערב "אני מסתכלת על הנתון המדהים של "יש עתיד" שגדלה מעל 40 אחוזים. מתוך אמירה ש"אנחנו סומכים על יאיר לפיד", אחרי השירות שהוא נתן ונותנים לו היקף מנדטים שלא היה קודם. אני מאמינה שהיקף המנדטים שניתן ללפיד יאפשרו לו להקים את הממשלה הבאה". שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב בציניות "הכול גן עדן".

שר הביטחון בני גנץ הביע הסתייגות ואמר "צריך להמתין בסבלנות ולעקוב אחרי התפתחות הספירה. חשוב כרגע להמשיך את ההימצאות בקלפיות ואת המעקב אחרי תוצאות הספירה".

השר מאיר כהן מיש עתיד טען שיש לחכות לתוצאות האמת "אני מבקש להמתין לתוצאות האמת. היינו כבר בסיפור הזה ואנחנו לא יודעים מה קורה עם בל"ד ומה קורה ביישובים הערבים. אם זה ה-61 זה ממש לא גמור כי עלייה באחוז ההצבעה במגזר הערבי משנה לגמרי את כל התמונה. אני מקווה שנקבל יותר מנדטים מהסקרים. זה לא גמור".

מנסור עבאס שהיה גורם משפיע בבחירות הקודמות הגיב לתוצאות המדגם ואמר "אני מקווה ומתפלל שבל"ד יעברו. רע"ם לא חיפשה תוצאה טובה לרע"ם בלבד אלא גם לרשימות הערביות כדי שנהיה ונשחק תפקיד בקואליציה הבאה". כאשר נשאל עבאס האם ייענה לפניה של הליכוד, הוא ענה "נתניהו נראה שלא צריך אותי. קיוויתי להיות חלק מהקואליציה, אי אפשר לקדם דברים בישראל אם אתה לא חלק מהרשות המבצעת. הייתי קצת באופוזיציה וקצת בקואליציה, הבדל עצום בין כאן ולכאן. אנחנו נשמח להיות חלק והאווירה היא של ייאוש".

המפלגה שהפסידה שני מנדטים אבל נשארה מעל אחוז החסימה היא מפלגת חדש-תע"ל בראשות איימן עודה שאמר הערב  "יש סכנה אבל אני מאמין. הציבור שלנו הלך והצביע. לדעתי אחר כך יראו שקיבלנו הרבה קולות. אני חושב שנקבל עוד יותר מנדט זה כל כך חשוב עבורנו, אבל חשוב בשביל כל השפויים במדינה. עוד מנדט ימנע מהבן גבירים ונתניהו להקים ממשלה. עדיין יש סיכוי שבל"ד יעברו. אני מאחל שהקולות של הערבים יגיעו למקומות הטובים".

בליכוד טוענים שאנשי הימין הותקפו בקלפיות ביישובים הערביים, לטענתם "הליכוד פונה למפכ״ל המשטרה ולוועדת הבחירות המרכזית בדרישה בהולה לשלוח תגבור משטרתי לכל אתרי הקלפיות במגזר הערבי לאור אירועי אלימות קשים, איומים ואווירת טרור כלפי נציגי מחנה הימין בקלפיות שהחלו מרגע שדווח בתקשורת שתוצאות הבחירות תלויות בתוצאה של מפלגת בל״ד. הליכוד מזהיר מפני ניסיון רחב היקף לזייף באלימות את תוצאות הבחירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים