שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חבר הפרלמנט הירדני שנעצר: תומך חמאס שקרא לגירוש שגריר ישראל מעמאן
חבר הפרלמנט עמאד אל-עדוואן ידוע בדעותיו האנטי ישראליות | בפרלמנט הירדני וברשתות החברתיות הביעו תמיכה
חבר הפרלמנט הירדני עמאד אל עדוואן | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

משרד החוץ הירדני אישר אמש (ראשון) כי חבר הפרלמנט עמאד אל-עדואן , נעצר במעבר אלנבי בחשד לניסיון הברחת זהב ואמצעי לחימה. בין היתר, נתפסו 100 ק"ג זהב, 12 נשקים ארוכים, 12 אקדחי זיג ו-167 אקדחי גלוק.

ככל הידוע עמאד אל-עדוואן הוא חבר פרלמנט ירדני שנולד ב-1988, ומתגורר בעיר סלט, בירת מחוז בלקא והעיר החמישית בגודלה בירדן. אל עדוואן הוא עורך דין במקצועו, בעל תואר שני במשפט בינלאומי, וידוע בדעותיו האנטי ישראליות המובהקות.

עוד מבחזית החדשות

אל עדוואן משמש גם כחבר בוועדת פלן של הפרלמנט הירדני. הוא לא חושש להביע את דעתו החריפה נגד ישראל, ואף הצהיר בעבר כי הוא תומך בתנועות ההתנגדות הפלסטיניות, תנועת החמאס ו"בסמל הערבי", דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו עוביידה. כמו כן, הצהיר בעבר כי יש לגרש את השגריר הישראלי מעמאן, ולהחזיר את השגריר הירדני מישראל.

בפרלמנט הירדני וברשתות החברתיות הביעו תמיכה בעימאד אל-עדוואן. מזכ"ל מפלגת "חזית הפעולה האסלאמית-הירדנית" אמר, כי "הניסיון להעביר את הנשק לפלסטין כדי לתמוך בהתנגדות לכיבוש היא חובה חוקית והכרח לאומי, כל עוד הכיבוש נמצא על אדמת פלסטין. מחובתה של הממשלה לבקש את שחרורו ואת שחרותם של כל האסירים הירדנים בבתי הכלא בישראל".

גם סופרים ואנשי רוח ירדנים הביעו את תמיכתם באל-עדוואן. הסופר היר יאסר אל-זעאתרא, צייץ "מזדהים עם חבר הפרלמנט שנעצר על ידי הכיבוש. לא שמענו ממנו, ואסור לנו לסמוך על הקריינות של הפולשים הרצחניים שמטילים מצור על עמנו. הם יכולים לדבר על בריתות ושכנות, כי הם מהווים איום קיומי. על ירדן, בנוסף לגזלת השטחים הפלסטינים".

גם הסופר אחמד אל-עומרי, צייץ כי "על הממשלה לעשות כל מה שברשותה כדי לשחרר את הנציגות הירדני ו-19 ירדנים נוספים הכלואים בבתי הכלא בישראל. אל-עדוואן מייצג את הדופק של הרחוב הירדני והתמיכה בהתנגדות הפלסטינית, שכן זו זכות וחובה. הירדני תומך בו ובהתנגדות".

משרד החוץ הירדני אישר אמש כי חבר הפרלמנט עימאד אל-עדוואן, נעצר במעבר אלנבי בחשד לניסיון הברחת זהב ואמצעי לחימה. מטעם משרד החוץ בעמאן נמסר כי "אנו עוקבים אחר הנושא ונוקטים בצעדים הנחוצים". יש לציין כי אנשי המכס במעבר אלנבי, לא היו אמורים לבדוק את חבר הפרלמנט, אל הן קיבלו מידע מוקדם על כך ולכן ערכו את הבידוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים