שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חברי קונגרס במכתב חריף: לשקול את הכוונה לצרף את ישראל לתוכנית הפטור מויזה
19 חברי קונגרס שלחו מכתב ובו מתחו ביקורת על הכוונה להכניס את ישראל לתכנית הפטור | לטענתם, "ישראל פועלת באפליה מתמשכת ובהתעללות כלפי פלסטינים אמריקאים"
ויזה אמריקאית | צילום: פריפיק

הקשיים אותם מערימים האמריקאים, בדרך לפטור מויזה לארה"ב לא מסתיימים. העיתון הפלסטיני "אל קודס" דיווח היום (רביעי) כי 19 חברי קונגרס דמוקרטיים שלחו היום (רביעי) מכתב למזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, ולמזכיר ביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס, ובו קראו להבטיח יחס שווה לכל אזרחי ארה"ב, ללא הבדל גזע, מוצא לאום ודת, כשהם מותחים ביקורת על היחס הישראלי לאזרחים אמריקאים ממוצע פלסטיני, בנמל התעופה בן גוריון.

במכתב החריף ציינו חברי הקונגרס כי "אנו מחויבים עמוקות להבטיח יחס הוגן לכל האזרחים האמריקאים בחו"ל". לטענתם, "אנו כותבים את המכתב כדי להעלות מספר חששות בנוגע לכוונה לצרף את ישראל לתוכנית הפטור. התוכנית כשלעצמה, מרחיבה באופן אוטומטי את הזכויות של אזרחי ארה"ב באותן מדינות, אך לא ניתן לעמוד בדרישות ההדדיות, עד שיהיה שוויון וחופש תנועה מובטח לכל האזרחים האמריקאים".

עוד מבחזית החדשות

לטענת חברי הקונגרס "ישראל פועלת באפליה מתמשכת ובהתעללות כלפי הערבים האמריקאים, לרבות הפלסטינים, ואזרחים אחרים הדוגלים בזכויות האדם הפלסטיניות, אשר מבקשים להיכנס למדינה ומונעים זאת מהם". בנוסף טענו כותבי המכתב כי "אנו מודאגים ממניעת כניסתם של אזרחים אמריקאים שהביאו סולידריות עם זכויות האדם הפלסטיניות, אם זאת באמצעות הסברה, או באמצעות פוסטים ברשתות החברתיות. אנו מפצירים במשרדים הרלוונטיים לספק הסבר כיצד עוקבים אחר הטיפול בבעיה".

לדעת כותבי המכתב "פלסטינים אמריקאים מתמודדים באופן שגרתי עם אפליה, במיוחד כשהם נוסעים לגדה המערבית. אותה הטרדה, הם עוברים לעיתים קרובות גם כאשר הם עוזבים את ישראל עם שובם לארה"ב". על כן, הציעו חברי הקונגרס כי "המחלקה לביטחון המולדת תעסוק באופן ישיר במקרים של אפליה והטרדה של אזרחים אמריקאים בישראל, כיום אין מנגנון כזה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. לחברי הקונגרס – אנחנו לא מתאבדים. הרי ידוע שהפלסטינים אחוז גבוה מהם טרוריסטים וגם האירנים, חמס וחיזבאללה ודע״ש מנצלים אותם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים