שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חברי האופוזיציה תוקפים את היו"ר: "אי אפשר להגיע לשום פשרה בנושא רפורמת המשפט"
לאחר שלפיד הציג את הפשרה שלו, תקפו אותו באופוזיציה | ליברמן: "אנשים טובים הופכים את עצמם לשותפים למבצע החילוץ של נתניהו" | מיכאלי: "על דמוקרטיה אין פשרות"
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: חיים צח - לע״מ

בישיבת סיעת ישראל ביתנו היום (שני) הביע יו"ר הסיעה שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, התנגדות נחרצת לפשרה שהציג ראש האופוזיציה יאיר לפיד מוקדם יותר בישיבת סיעת יש עתיד, ועל פיה תוקם ועדה נשיאותית בלתי תלויה שתדון בתיקונים שנדרשים במערכת המשפט. לדברי ליברמן: "צאו מהסרט, אי אפשר להגיע לשום פשרה בנושא רפורמת המשפט" לטענת ליברמן. "אתם אומרים שהממשלה רוצה להביא את ישראל לדיקטטורה 100%, אז איזו פשרה אתם רוצים? זו 50% דיקטטורה".

יו"ר ישראל ביתנו גם עקץ את לפיד ואמר: "אנשים טובים ונאיביים שמנסים להגיע לפשרה עם נתניהו ולוין פשוט הופכים את עצמם לשותפים למבצע החילוץ של נתניהו מהסבך המשפטי שלו". "ישראל ביתנו תתנגד לכל עסקה, כל דיל וכל פשרה עם חבורת נתניהו לוין".

עוד מבחזית החדשות

גם יו״ר סיעת העבודה מרב מיכאלי התייחסה לפשרה שהציע לפיד ואמרה: "על דמוקרטיה אין פשרות, אין משא ומתן עם נאשם. אני מוטרדת מהקולות שמשמיעים גנץ ולפיד. אלה בדיוק הקולות שהמפגינים שלנו מתנגדים להם. אלה בדיוק הקולות שמרפים את ידיהם ועלולים לגרום להם להישאר בבית. יאיר, בני אין הידברות על פסקת ההתגברות. רק במאבק נחוש ועיקש אנחנו נציל את המדינה שלנו".

עוד אמרה מיכאלי "לא עושים משא ומתן עם נאשם בפלילים על רפורמות במערכת המשפט. אין לו שום מנדט לפגוע בדמוקרטיה. הוא לא פרטנר לתיקון כשלי המערכת. עצם השיח של פוליטיקאים באופוזיציה על הידברות עם נתניהו בנוגע לרפורמות פוגע קשות במחאה. לא מנהלים הידברות על פסקת התגברות".

בתגובה להתבטאויות ליברמן ומיכאלי כתב ראש האופוזיציה בעמוד הפייסבוק שלו: "לפעמים השיח הציבורי שלנו מייאש ממש. דקות אחרי שהצגתי את הצעתי לכונן ועדה נשיאותית שתגן על המערכת המשפטית מפני האסון שהממשלה מנסה להמיט עליה, יצאו הכותרות והאמירות לפיהן "לפיד מציע פשרה עם הממשלה". לא רק שזה לא נכון, ההצעה שלי אמרה בדיוק את ההיפך. הצעתי להוציא את הנושא מידיה של ממשלה עבריינית שיש לה אינטרסים זרים, ולהעביר אותו לידי ועדה ציבורית בלתי תלויה שאותה יכונן הנשיא".

לדעת לפיד "ועדה נשיאותית כזו תזכה לאמון הציבור. היא גם תעצור את התהליך ההרסני שבו ראש ממשלה עם כתבי אישום פליליים חמורים ושרים שהורשעו בעבירות חמורות, מפרקים את מערכת המשפט הישראלית ודורסים את כל המבנה הדמוקרטי שלנו. ועדה נשיאותית תראה זאת כחובתה לשמור על הפרדת הרשויות, על עצמאות בית המשפט ועל שלטון החוק. כל הדברים שהממשלה הנוכחית מנסה לפרק ולנתץ".

"אפשר לא להסכים עם הפתרון הזה, אבל מי שאומר שזו הצעה "להתפשר עם הממשלה" או שלא הבין את ההצעה או שהבין אותה ומשקר מסיבות פוליטיות. שני הדברים אינם ראויים"

עוד מבחזית החדשות

לדברי לפיד, הפשרה שהציג היום היא "גיבוש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת". בסיום הצגת הפשרה הוסיף לפיד כי הנשיא בוחן אותה בימים אלה וכי "אין חולק על כך שיש מה לתקן במערכת המשפט".

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג, אישר שהוא שוקל את הצעת הפשרה. מטעמו נמסר כי: "כחלק משיחות שמקיים נשיא המדינה בשבועות האחרונים במטרה למנוע משבר חוקתי היסטורי ולעצור את המשך הפילוג בעם, שוחח הנשיא גם עם ראש האופוזיציה ח״כ יאיר לפיד" וכי "נשיא המדינה ממשיך במאמצים בלתי פוסקים עם כלל הגורמים הרלוונטיים, במטרה ליצור דיאלוג ושיח רחב היקף, קשוב ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים