שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חברי האופוזיציה התפרעו בוועדת החוקה והוצאו בכוח מהאולם
אושר החוק הראשון של הרפורמה המשפטית, הרכב הוועדה לבחירת שופטים, והגבלת בג"ץ בהתערבות או בפסילת חוקי יסוד | האופוזיציה: "בושה לדמוקרטיה", "חוק פשיסטי"
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

הבוקר (שני) התחיל בכאוס בוועדת החוקה של הכנסת. ח"כים מהאופוזיציה מחו בפראות בוועדת החוקה, בעקבות הכוונה להביא להצבעה סעיפים של הרפורמה במערכת המשפט והוצאו מהדיון.

חה"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) קפץ מעל השולחן בוועדה והגיע עד לשולחנו של יו"ר הוועדה רוטמן. גם ח"כ בליאק ממפלגתו קם ממקומו וצעק לעבר יו"ר הוועדה. חברי כנסת קרעו את הצעת החוק וחברי הכנסת של יש עתיד שנכחו בוועדה עמדו ושרו "אין לי ארץ אחרת" וצרחו במקהלה "ביזיון" ו"בושה".

עוד מבחזית החדשות

לאחר הדיונים שנערכו אתמול בוועדת החוקה, יתקיים היום שלב ההצבעה. הח"כים הצביעו ברוב על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, וההצעה תעבור להצבעה בקריאה ראשונה. יו"ר ועדת החוקה, חה"כ שמחה רוטמן, התייחס בפתח הדיון לנאום הנשיא לקיים הידברות ובירך על היוזמה. לדברי רוטמן "הפערים הקיימים בין מתווה הפתיחה של נשיא המדינה לבין טיוטת הצעת החוק שהגשתי או המתווה שהציג השר לוין, אינם זניחים אך גם אינם גדולים".

עוד אמר רוטמן כי: "בהידברות כנה בין אופוזיציה לקואליציה, אני מאמין שנוכל לצמצם את הפערים ולשאוף לתוכנית שתהנה מהסכמה רחבה" למרות זאת הוסיף רוטמן. "אך גם אני סבור, כמו השר לוין, שאפשר וצריך לקיים את ההידברות ללא דחיית החקיקה".

יו"ר הועדה עמד על הדחיפות בהגבלת בית המשפט העליון מהתערבות בחוקי יסוד. לדעת רוטמן, תיקון החקיקה באופן שימנע מבית המשפט לדון בתוקפם של חוקי היסוד יאפשר לנבחרי הציבור להמשיך ביצירת המפעל החוקתי "הייתי רוצה להגיע אתכם להסכמות, אבל קודם אנחנו צריכים לקבוע שמה שיוסכם יכובד".

עם תחילת הדיון הביעו כמה מחברי האופוזיציה את מחאתם על מהירות התהליך, אופן התנהלותו ומשמעותו. חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד אמרה כי: "בכל פעם כשנראה שהגענו לתחתית, שומעים עוד אמירה ומבינים שיש עוד לאן לרדת. באיזה יקום מקביל נראה למישהו הגיוני להתבטא בצורה כזאת, להשתיק את כל מי שלא מסכים איתכם?"גם ח"כ גלעד קריב אמר לרוטמן שהוא אחראי לפריצת הקווים האדומים, וקרא לו "לעצור את הליך החקיקה הזה לפני שיהיה מאוחר, ולא להביא את החוק להצבעה".

עוד מבחזית החדשות

לוח הזמנים הצפוי של ועדת החוקה ושל הליך החקיקה של הרפורמה המשפטית בכנסת יהיה צפוף ומהיר במיוחד. היום, כאמור, צפויה הצבעה בוועדה על הרכב הוועדה לבחירת שופטים והתיקון שיאסור על בית המשפט העליון לדון או לבטל חוקי יסוד. מחר או ביום רביעי יעלו הצעות אלו להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

מחר צפויה ועדת החוקה לדון בהצעה שבג"ץ יוכל לפסול חוקים רק כאשר השופטים בהרכב מסכימים לכך פה אחד. ביום רביעי ככל הנראה תעלה גם לקריאה טרומית במליאה ההצעה הפרטית של רוטמן לגבי פסקת ההתגברות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים