שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חברים מבית: 35 ח"כים חתמו על ההצעה להחזיר את דרעי לתפקיד שר
מרבית חברי הקואליציה צפויים לחתום על הצעת חוק להשיב את יו"ר ש"ס לתפקידיו | עד כה חתמו רוב הח"כים של ש"ס, יהדות התורה, הליכוד, עוצמה יהודית והציונות הדתית
יו"ר ש"ס אריה דרעי | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

35 חברי כנסת מהקואליציה חתמו על הצעת חוק שנועדה להחזיר את יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקידו כשר בממשלה, למרות פסילת בג"ץ. ביממה הקרובה צפויים לחתום כמה חברי כנסת נוספים כשעד כה חתמו רוב הח"כים של ש"ס, יהדות התורה, הליכוד, עוצמה יהודית והציונות הדתית.

הצעת החוק, היא תיקון לחוק יסוד: הממשלה ולפיה לבית המשפט, כולל בג"ץ, לא תהיה כל ביקורת שיפוטית על מינויים של שרי הממשלה.

הקואליציה צפויה לקדם את הצעת החוק בימים הקרובים, למרות שחלק מראשי הסיעות סבורים כי מדובר במהלך מיותר שבסופו יפסל דרעי מחדש. בכיר בקואליציה אמר היום כי הצעת החוק היא "בושה" וכי "זה ייגמר בפסילה נוספת בבג"ץ, אז למה?". אך למרות זאת, הוא סירב להצהיר כי יתנגד לקידום ההצעה ואמר כי יתמוך בה בהתאם להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאר השותפים הקואליציוניים.

בהצעה החוק נכתב כי "לא תהא ביקורת שיפוטית מטעם כל ערכאה שיפוטית לגבי כל עניין הקשור או נובע ממינוי של שר והעברתו מכהונה, למעט עמידת המינוי בתנאי הכשירות הקבועים בסעיף 6(א) עד (ג) בלבד". בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות בליבת הפעילות הדמוקרטית, ולכן יש לתקן את חוק יסוד הממשלה, כך שלא תהא ביקורת שיפוטית על המינויים".

עוד מבחזית החדשות

מאחורי הקלעים גיבשו את נוסח הצעת החוק סגן השר משה ארבל מש"ס, השר לשעבר אריאל אטיאס ועו"ד אילן בומבך. השלושה התייעצו עם גורמים משפטיים נוספים על מנת למצוא נוסח שיאפשר את שובו של דרעי לתפקד כשר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים