שיתוף
תגובות
חדשות » חבריו של הלל נחמיה אופן ז"ל: "שישה חיילים נוספים התעלפו"
מחדל חמור
הלל נחמיה אופן ז"ל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, לאחר שאתמול התמוטט במהלך אימון זחילה | חבריו: 6 חיילים נוספים התעלפו והיו צריכים טיפול רפואי"
הלל מנחם אופן ז"ל | צילום: דובר צה"ל

רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, שהתמוטט אתמול (שני) ונפטר במהלך אימון בשטח במרכז הארץ, לא היה היחיד שנפגע. משיחה שנערכה עם חיילים בפלוגה התברר כי חלפה למעלה מחצי שעה עד שמפקדיו של הלל הצליחו לאתר אותו. "כולנו הרגשנו מיובשים עוד לפני שהחל האימון, לא הצלחנו לנוח", סיפר חברו לצוות. הערב הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

האימון אליו יצאו החיילים מכונה "אימון זחילה", במהלכו נדרשים החיילים לזחול החל מחצות למרחק של 300 מטרים. במהלך הזחילה הלל התייבש ולאחר מכן נקבע מותו. בני משפחתו של הלל דורשים תחקיר מעמיק על האימון שהסתיים במותו המיותר של בנם, ומתכוונים לעקוב אחר התקדמות החקירה.

עוד מבחזית החדשות

"הוא לא היה החייל היחיד שהתייבש שם, יחד איתו היו שישה חיילים נוספים, חלקם התעלפו והיו צריכים טיפול רפואי", סיפר אחד מחבריו לצוות של הלל. "לאורך כל היום המזגן באוהל שלנו לא עבד, הרגשנו מיובשים עוד לפני תחילת האימון, לא הצלחנו לנוח. אנחנו מאוד מבולבלים, תחושה שקשה לסמוך על המערכת".

בועז, אביו של הלל התייחס לחקירת האירוע ואמר: "אנחנו כמשפחה לא עוסקים בזה. אנחנו יודעים שיש אנשים שצריכים להפיק מסקנות ולעשות את זה. אני מאוד מקווה שיתקנו מה שצריך לתקן ולא לחקור כדי לזרוק בסוף על אנשי הקצה, הכי קל לזרוק עליהם ואז זה לא יתקן כלום. צריך לעשות פה תיקון מקיף על כל הדברים ולתקן מה שצריך".

"אני חושב שבימים כאלה שהרוחות בציבור מתלהטות אפשר להסתכל על הלל ועל האופי שלו" אמר האב. "תשאירו את הצבא נקי מכל וויכוחים. הלל נתן את כולו ומסר את נפשו הוא הלך להכי רחוק שהוא יכול להגיע".

הערב הובא למנוחות הלל בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, אלפי אנשים ליוו אותו בדרכו האחרונה. א', מפקד יחידת יהל"ם ספד לו והתייחס בין היתר לחקירת האירוע: "הלל נפל אתמול בעת תרגיל פלוגתי שנמצא בתחקור ואנו מתחייבים להמשיך ולחקור אותו בצורה מקצועית. הלל היה נער מלא במוטיבציה לתרום להשפיע ולהוביל עבר את הגיבוש בהצלחה והתנדב בשירות ליחידה, הוא היה אדם חייכן בעל צחוק מתגלגל, צנוע. בדרכו המיוחדת סחף את הפלוגה ואת המחלקה אחריו".

עוד מבחזית החדשות

אימו חניטל ספדה לו ואמרה: "ילד טוב שלי, פניך פני מלאך. עלם חמודות. כל הלידה שלך הייתה נס, אך עכשיו לא היה לנו נס. לפני פסח חגגת יום הולדת 20, הצלחנו להפתיע אותך, כל שבת חיכיתי לך, שרת שיר השירים, פרק פרק. האמונה שלך הייתה כל כך עמוקה. היית ילד של משפחה, כל שבת חזרת הביתה עם זר פרחים. איזה מתיקות הייתה לך. לא נזכה לרקוד בחתונה שלך. ה' נתן ה' לקח יהי שם ה' מבורך".

תגובת דובר צה"ל: "בעקבות המקרה נפתחה חקירת מצ"ח בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. כמו כן, הנחה מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על מינוי צוות מומחים בראשות מפקד חטיבה 679, אלוף-משנה אלעד אפרתי. הצוות יבחן נושאים רוחביים הנוגעים לאירוע על מנת להפיק לקחים מערכתיים ובמטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. הצוות יפעל במקביל לחקירת האירוע על-ידי המשטרה הצבאית החוקרת. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוות אותה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים