שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זריף הביע חרטה – רוחאני דורש לחקור
סערת ההקלטה
את דברי החרטה כתב ג'ואד זריף בחשבון האינסטגרם שלו. הנשיא התייחס לראשונה בהודעה ששודרה בטלוויזיה האיראנית: "הדלפת ההקלטה נועדה לעורר ריב"
תגיות:
נשיא איראן חסן רוחאני | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

לראשונה מאז ההדלפה, שר החוץ של איראן מוחמד ג'ואד זריף, הביע צער על הדלפת ההקלטה שבה תיאר את מגבלות כוחו מול משמרות המהפכה, בעוד שהנשיא חסן רוחאני תיאר את המהלך כניסיון לפגוע בשיחות הגרעין עם המעצמות.

"אני מאוד מצטער על כך שדיון בשיחה סגורה תיאורטי סודי, על הצורך בהגברת שיתוף הפעולה בין הממסד הדיפלומטי למשמרות המהפכה – על מנת שגורמים רשמיים בעתיד ילמדו מהניסיון החשוב של שמונה השנים האחרונות – הפך לסכסוך פנימי. לא צנזרתי את עצמי כי דבר זה מהווה בגידה בעם", את הדברים כתב ג'ואד זריף בחשבון האינסטגרם שלו.

היום התייחס לראשונה לנושא הנשיא רוחאני. בהודעה שלו ששודרה בטלוויזיה האיראנית טען הנשיא כי הדלפת ההקלטה נועדה לעורר ריב בדיונים בין טהרן למעצמות על נושא הגרעין. הנשיא נשמע אומר: "ההקלטה הזו הודלפה ממש בשעה שהשיחות בווינה נמצאות בשיא הצלחתן, כדי לעורר בהן סכסוכים".
כמו"כ הנשיא הודיע אתמול לפתוח בחקירה מיידית כדי לגלות מי הדליף את ההקלטה. דובר הממשל האיראני אמר: "אנו מאמינים שגניבת ההקלטה הזו היא נגד הממשלה, המערכת והיעילות של המוסדות הפנימיים שלנו, וגם נגד האינטרסים הלאומיים של איראן. הנשיא הורה למשרד המודיעין לחשוף את האחראים לקונספירציה הזו. אנו יודעים כי ההקלטה נגנבה למטרות ברורות".

כזכור בראיון שהודלף ומעורר עניין רב בעולם, נשמע שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף מטיל ביקורת חריפה על משמרות המהפכה ואנשי הצבא, מתריס נגד מפקדה האגדי של כוח קודס קאסם סולימאני, ויוצא נגד המדיניות הרוסית מול הסכם הגרעין, שלטענתו ניסו להכשיל.

ההקלטה שהודלפה היא חלק מראיון פנימי שנערך לזריף בחודש מרץ האחרון, כחלק מפרויקט לתיעוד הממשל היוצא של הנשיא חסן רוחאני, שמסיים כעת קדנציה שנייה ולא רשאי להתמודד פעם שלישית ברציפות על התפקיד. מי שהוביל אותה היה העיתונאי והכלכלן האיראני סעד לילז, מי שנחשב למקורב לנשיא איראן חסן רוחאני. מהשיחה עלה כי לזריף הייתה יריבות עתיקת ימים עם סולימאני, הגנרל האיראני שחוסל בינואר 2020 עם מפקד המיליציה העיראקית אבו מהדי אל מוהנדס, בתקיפה אווירית של חיל האוויר האמריקאי ליד שדה התעופה של בגדד.

בתוך כך מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר ובכיר בממשל ביידן הנוכחי, ג'ון קרי, הכחיש את טענת מקבילו האיראני דאז, מוחמד ג'ואד זריף, לפיה חלק עמו מידע רגיש הנוגע לפעילות הישראלית נגד התבססות איראן בסוריה. "אני יכול לומר לכם שהסיפור וההאשמות האלה הן בפרוש שקר", צייץ קרי בחשבון הטוויטר שלו. "הדבר מעולם לא קרה, גם כשכיהנתי אז כמזכיר המדינה האמריקאי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים