שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זעזוע: שבדיה אישרה פעם נוספת לשרוף ספר תורה מול שגרירות ישראל
אנטישמיות בשם חופש הביטוי
במשטרה המקומית עדין מנהלים מגעים עם האישה שרוצה לשרוף את ספר התורה מול השגרירות בשטוקהולם | שר הדתות מלכיאלי: "המעשה הנפשע ביותר נגד העם היהודי"
ספר תורה

משטרת שבדיה אישרה לקיים מחר הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל בבירה שטוקהולם, במהלכה התירה לשרוף ספר תורה. על פי דיווחים במדינה, האישה שביקשה לקיים את ההפגנה אישרה כי היא מתכננת להצית את הספר, אולם במשטרה המקומית עדין מנהלים מגיעים עמה ועם גורמים נוספים, כדי למנוע את השריפה.

בישראל הגיבו בזעם על ההחלטה. שר החוץ, אלי כהן, מסר בתגובה: "אני מזועזע מהאיום הנוסף לשרוף ספר תורה בשבדיה. ‏יש לשים סוף לאיומים בפגיעה בספרי קודש ובספרי תורה. ‏אשוחח בקרוב עם שר החוץ של שבדיה ואבהיר לו כי אנחנו מצפים ממשלת שבדיה למנוע אירועים כאלה, אשר עלולים לפגוע ביחסים בין המדינות".

עוד מבחזית החדשות

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ', מסר: "תדהמה וזעזוע לאחר שמשטרת שטוקהולם אישרה בפעם השנייה לשרוף את ספר התנ"ך. השלטונות השבדים בידיים רפות, וממלמלים מילים ריקות על חירות, שמתגמדות נוכח המעשים הנוראים – זה שנעשה וזה שייעשה. כך לא נראית חירות, כך נראה אובדן דרך. אני קורא לשלטונות שבדיה ולכל מי שחופש הביטוי של האדם יקר לו – עוד לא מאוחר מדי. לא למען כתבי הקודש אני מבקש. אלה נשרפו כבר רבבות פעמים בידי שונאי ישראל אך שום כוח בעולם לא יכול היה להם. למענכם אני מבקש. למען נשמתכם ולמען תרבותכם. כבו את האש."

שר הדתות מיכאל מלכיאלי הגיב: "ההיסטוריה חוזרת! שריפת ס"ת ברחובה של עיר הינו המעשה הנפשע ביותר נגד העם היהודי, ממשלת שבדיה המאפשרת "חופש פולחן" מחזירה את העולם אחורה שריפת התנ"ך הפך לשריפת ס"ת כדור שלג הטומן בחובו רצח עם!".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "יש לפעול למנוע בכל דרך את שריפת התנ"ך מחר בשבדיה, וכן להבהיר לממשלת שבדיה כי המשך המצב החוקי המאפשר שריפת ספרי קודש אינו מתקבל על הדעת. מדינה נאורה לא מאפשרת חילול נוראי של הדברים הכי קדושים".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, לפני כשבועיים תכנן אחמד עלוש משבדיה לשרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם, אולם ברגע האמת הודה כי לא תכנן לשרוף את ספר התנ"ך, אלא ניסה "למשוך תשומת לב". לדבריו, "בתור מוסלמי, אני לא שורף ספרים". על פי הדיווחים במדינה, עלוש הגיע למקום סמוך לשגרירות עם קוראן ומצית.

גם בישראל הפעילו לחץ על הרשויות בשבדיה לחזור בהם. הנשיא יצחק הרצוג מסר: "כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, וליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ"ך – ספר הספרים הנצחי של העם היהודי". כתב הנשיא "השחתת קודשיהן של דתות ואמונות אינה עדות לחופש ביטוי. זו הסתה בוטה ומעשה של שנאה הפוגע ברגשות ובאמונות של בני אדם בכל העולם. משפחת העמים צריכה לגנות בחריפות ולהיאבק נגד מעשים מבזים כאלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים