שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זעזוע באקוודור: רצח פוליטי נוסף תוך שבוע
רצח פוליטי
פדרו בריונס, חוסל על ידי גורמים הקשורים לקרטלי הסמים, כמה ימים לאחר חיסולו של המועמד המוביל לנשיאות בבירה קיטו | חברתו למפלגה "אקוודור נמצאת בעידן מדמם"
הבירה קיטו | צילום: Jaime Dantas

אקוודור עוד לא התאוששה מהרצח של המועמד לנשיאות פרננדו וילווינצ'נסיו בשבוע שעבר, ושוב זעזע רצח פוליטי נוסף את המדינה. פדרו בריונס, מנהיג מקומי של אחת מהמפלגות הבכירות באקוודור, נורה למוות באירוע של המפלגה בצפון המדינה.

על פי דיווחים שונים, בריונס, ממפלגתו של הנשיא לשעבר רפאל קוראה, חוסל ביריות במחוז סן מתאו דה אזמרלדאס בצפון המדינה. ביום ראשון צפויות להיערך באקוודור בחירות לנשיאות, וניכר שהמתיחות והאלימות מגיעות לשיא דווקא כעת, על רקע ניסיונם ומאבקם של חלק מהפוליטיקאים המקומיים להיאבק בקרטלי הסמים האכזריים.

עוד מבחזית החדשות

לואיסה גונזלס, המועמדת לנשיאות אקוודור מטעם המפלגה של בריונס, אישרה הדיווח על חיסולו. "אקוודור נמצאת בעידן המדמם ביותר שלה בהיסטוריה", צייצה, "חיבוק חם לבני משפחתו של עמיתי פדרו בריונס, שנפל קורבן לאלימות הקשה".

כזכור, ביום חמישי נרצח המועמד לנשיאות פרננדו וילווינצ'נסיו, לאחר שיצא מעצרת פוליטית בבירה קיטו, ונורה למוות לעיני המצלמות בשעה שנכנס לרכבו. הוא היה אחד הקולות הבולטים והאקטיביים ביותר במרוץ לנשיאות נגד קרטלי הסמים, שבשנים האחרונות הגיעו לשיאים חדשים והחלו להשליט אימה וטרור, ללא חשש ומורא לפגוע בפוליטיקאים ברמה המדינית והמקומית.

עוד מבחזית החדשות

בחודש יולי נרצח אוגוסטו אינטריאנו, ראש עיריית מנטה, העיר השלישית בגודלה באקוודור. בנוסף, חוסל מועמד לראשות עירייה סמוכה לעיר הגדולה גויאקיל, ולפחות שבעה ראשי ערים ומחוזות נתונים כיום תחת אבטחה כבדה בשל איומים על חייהם. המכנה המשותף של כל ראשי הערים שנפגעו או מאובטחים, הוא, כולם מגיעים מאזורי החוף של אקוודור, אזור הפעילות וההברחה המרכזי של סוחרי הסמים במדינה.

בעקבות הרצח של וילווינצ'סיו, פתחו כוחות הביטחון באקוודור במבצע דרמטי במעורבות אלפי חיילים, שכלל פשיטות על בתי הכלא שבהם כלואים בכירי ומנהיגי הקרטלים, וממשיכים לנהל משם את הפעילות. במסגרת המבצע נתפסו כמויות גדולות של תחמושת וכלי נשק, ובכיר העבריינים, "פיטו", שבסבירות גבוהה הורה על הרצח של המועמד לנשיאות, הועבר לכלא המאובטח ביותר במדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים