שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זלנסקי שוחח עם שורה של מנהיגים: בניסיון להניע פתרון מדיני
אוקראינה מגלה פתיחות יתרה לאפשרות של פתרון מדיני לסיום המלחמה | הנשיא האוקראיני שוחח עם מקביליו בארה"ב, צרפת וטורקיה ברצף שיחות לא רגיל
נשיא אוקראינה וולדומיר זלנסקי | צילום: Sergei Chuzavkov, שאטרסטוק

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח הלילה (שני) עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולאחר השיחה שוחח זלנסקי עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, מה שמעלה בעיני רבים את האפשרות כי אוקראינה תנסה למצוא פיתרון מדיני לסיום המלחמה.

בשיחה הדגיש ביידן בפני זלנסקי כי ארצות הברית מתעדפת את המאמצים להגברת ההגנה האווירית של אוקראינה, באמצעות חבילות הסיוע האמריקניות. על פי הודעת הבית הלבן, ביידן בירך את הפתיחות של זלנסקי לשלום צודק שמבוסס על עקרונות יסוד המעוגנים באמנת האו"ם.

עוד מבחזית החדשות

בתגובה לשיחה כתב זלנסקי בחשבון הטלגרם הרשמי שלו כי הוא מודה לארצות הברית על הסיוע הרב שהיא מעניקה לאוקראינה. לדבריו, העזרה של ארצות הברית תורמת לא רק להצלחה בשדה הקרב, אלא גם ליציבות הכלכלה באוקראינה. זלנסקי הודה לביידן גם על הסיוע לשיקום מערכת החשמל האוקראינית שנפגעה בתקיפות הרוסיות. רק בשבוע שעבר אושר בארה"ב סיוע נוסף לאוקראינה בסך 800 מיליון דולר.

בשיחה של זלנסקי עם נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר הנשיא האוקראיני כי "זו הייתה שיחה די ארוכה, שנמשכה יותר משעה. היא הייתה משמעותית מאוד, על הגנה, אנרגיה, כלכלה ודיפלומטיה. אנחנו מתאמים מהלכים ומתכוננים ליישום תכנית השלום שלנו". הוא התייחס גם לשיחה עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ואמר "כמו תמיד הייתה לנו שיחה עניינית, ועל מה שחשוב, לא רק לאוקראינה ולטורקיה, אלא דברים בעלי חשיבות עולמית".

בנאומו הלילה התייחס זלנסקי להתקפות הרוסיות על תשתיות האנרגיה ואמר "בדרום המדינה נמשכות עבודות שיקום של מערכת האנרגיה. אנחנו עושים הכל כדי להחזיר את האור לאודסה". עוד ציין זלנסקי כי עיקר הקושי קיים בקייב, לבוב, ויניציה, טרנופול, צ'רנוביץ, סומי ודנייפרופטרובסק. 

בליץ השיחות שקיים זלנסקי עם מנהיגי המערב הלילה מעלה מחדש את ההערכה כי ייתכן שאוקראינה נערכת לאפשרות של פתרון מדיני לסיום המלחמה. זלנסקי מרבה לשוחח עם עמיתיו במערב לאורך כל הזמן, אך רצף שכזה אינו רגיל ועשוי להצביע בעיני רבים על נכונות של אוקראינה להסכים לדרישות מדיניות מצד בעלות בריתה. למרות זאת, במשרד ההגנה האוקראיני הבהירו הלילה כי הם צופים שההתקדמות בלחימה תתחדש בתוך שבועות אחדים, לאחר שהקרקע הבוצית בשדה הקרב תקפא.

לאחר שורת הפגיעות של צבא אוקראינה נגד יעדים רוסיים נרחבים במליטופול במחוז זפוריז'יה ובחצי האי קרים, נחשף אתמול יעד נוסף שנפגע קשה במחוז לוגנסק. מושל המחוז האוקראיני סרגיי גאיידי חשף כי מלון שאירח מאות מלוחמי קבוצת וגנר בעיירה קדייבקה הופצץ ורבים נהרגו ונפצעו. לדברי גאיידי "הם ספגו אבדות כבדות".

בתוך כך, המודיעין הבריטי התייחס הבוקר לטענות של בכירים במוסקבה כי "מטרות המבצע הצבאי לא השתנו ויושגו בעתיד". בלונדון מעריכים כי הצבא הרוסי לא מסוגל כעת לתקוף ולהתקדם בשטח, ואף מעריכים כי לא יהיה מסוגל לעשות זאת בחודשים הבאים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים