שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » זלנסקי: ציפיתי שישראל תהיה בצד שלנו
נשיא אוקראינה אמר במלאת שנה לפלישה, כי ציפה לנקיטת צד ברורה של ישראל לטובת ארצו | "לא רציתי שישראל תהיה בעמדת מתווך, רציתי שיבחרו בצד של אוקראינה"
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

במסיבת עיתונאים שנערכה לציון שנה לפלישה הרוסית לאוקראינה, אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי ציפה לנקיטת צד ברורה של ישראל לטובת אוקראינה במלחמה נגד רוסיה. לדברי זלנסקי "במשך הרבה מאוד זמן חיפשתי תמיכה מישראל", אמר זלנסקי לשאלות כתבים. "אני לא רציתי שהם יהיו בעמדה של מתווך, רציתי שהם יבחרו צד ושהצד הזה יהיה האוקראיני".

"חיפשתי תמיכה לא רק מהאוכלוסייה אלא גם מההנהגה הפוליטית, זה היה חשוב לי אישית, חשוב גם היסטורית. לאוקראינה יש יחסים טובים עם ישראל", הוסיף זלנסקי "היה קשה לשנות את העמדה שלהם, ישראל נמצאת בסיטואציה מורכבת מול רוסיה בהקשר האיראני והסורי", ציין. "אני לא יכול להבין כיצד ישראל יכולה לתמוך במלחמה, בתור מדינה שהייתה מעורבת במלחמות במשך שנים".

עוד מבחזית החדשות

על הצעדים שישראל נוקטת נגד איראן ונגד הסיוע האיראני לרוסיה, אמר נשיא אוקראינה כי" "יש לי תשובה, אבל אני לא יכול לומר אותה כדי לא להסתכן בפגיעה ביחסים בין אוקראינה וישראל, שנמצאים במגמת שיפור". בנאום שנשא הביע זלנסקי אמון בניצחון אוקראינה ואמר כי "המלחמה איפסה את נאט"ו" כמו כן הוא הוסיף "אני רוצה לומר לכל מי שנלחם למען אוקראינה – אני גאה בכם. כולנו גאים בכם".

בהמשך מסיבת העיתונאים אמר זלנסקי כי הוא מתכנן לפגוש את נשיא סין שי ג'ינפינג, אך לא אמר מתי פגישה כזו עשויה להתקיים. "אני מתכנן לפגוש את שי ג'ינפינג, ומאמין שזה יהיה מועיל למדינותינו ולביטחון בעולם", הבהיר. הוא חזר והדגיש כי לא יקיים שיחות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים